شناسهٔ خبر: 67513572 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

گوشت و کالاهای اساسی به درب منزل تهرانی ها می رسد

صاحب‌خبر -

وی افزود: در بخش اول و همکاری دولت و شهرداری، در 33 ماه دولت شهید رئیسی همکاری‌های جدی را با هم شروع کردیم که اولین قدم در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و جمع‌آوری کلونی‌های هزار نفری بود و امروز تقریبا هیچ کلونی در پایتخت وجود ندارد. در ابتدا هشت هزار و 500 نفر و امروز 20 هزار نفر در مراکز یاورشهر خدمات دریافت می‌کنند؛ در حالیکه در گذشته یک نفر هم خدمات نمی‌گرفت.

زاکانی ادامه داد: 7 هزار و 200 کودک کار در مراکز پویاشهر خدمت دریافت می‌کنند. همچنان 700 مدرسه خدمت می‌گیرند که امسال به هزار و 800 مدرسه افزایش می‌یابد و در هیچ یک از این موارد نگفتیم وظیفه ما نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز 203 هزار واحد مسکن را کلنگ‌زنی کردیم که به 228 هزار واحد خواهد رسید، گفت: هر متر خانه میانگین 80 میلیون تومان است و این ظلم به مردم است.

وی با اعلام اینکه در گام بعدی رساندن خدمت به دست مردم را دنبال کردیم و عناصری هستند که اجازه نمی‌دادند این خدمت به دست مردم برسد، ادامه داد: در کارگروهی تصویب شد که شهرداری با پشتیبانی دولت تامین کالاهای اساسی تهران را انجام دهد. ماه‌ها تلاش شد و زیرساخت‌های آن در تهران هوشمند مورد پیگیری قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی دنبال شد. این برای اولین بار اتفاق افتاد و امروز شروع گام چهارم ما در همکاری‌هاست.

زاکانی اضافه کرد : سلامت و بهداشت مردم گام بعدی همکاری‌ها و گام ششم ورزش و تندرستی است تا با ظرفیت‌های موجود مسیر را هموار کنیم. گام هفتم نیز کارآفرینی است و می‌خواهیم افراد در خانه کار کنند و ما پشتیبانی کنیم. ما این هفت گام را بین دولت و شهرداری تعریف کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر همکاری در رفع تنش آبی در تهران در بخشی دیگر برای تامین هزار و 184 واگن هماهنگی بین شهرداری و دولت به عمل آمد،گفت: ظرفیت مترو پایتخت دو برابر می‌شود و اولین قطارهایی که نمونه اولیه آن ساخته شده از بهمن ماه وارد خطوط می‌شود.

وی با بیان اینکه فروشگاه شهروند ظرفیت فوق‌العاده‌ای در سطح شهر ایجاد کرده است، تاکید کرد: در کنار آن میادین میوه و تره‌بار در حال فعالیت هستند. در این 33 ماه 60 بازار و میدان گسترش یافت و خدمات آن گسترده شد که این دو ظرفیت نظیری ندارند. در کنار این سامانه شهرزاد در مرکز تهران هوشمند خدمت ارائه می‌کند که علاوه بر این سامانه شهریار نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در آن شهروندان دیگر به شهرداری مراجعه نخواهند کرد و برای مثال می‌توانند خدمات حوزه شهرسازی را دریافت کنند.

زاکانی با بیان اینکه در حوزه شهرزاد به دنبال این هستیم که 9.5 میلیون جمعیت را در قالب 3 میلیون و 300 هزار شناسایی کنیم، گفت: خدمات خاص به اقشار مختلف از جمله معلولان، دانشجویان، دانش‌آموزان و بازنشستگان و دیگر اقشار پیش‌بینی شده است. مدیریت شهری خادم مردم است و بارها اعلام کردیم که همه چیز آماده شده تا چهره شهر را عوض کنیم.

وی ادامه داد: یک هزار و 860 دستگاه اتوبوسی که دریافت کردیم تا بهمن‌ماه به 7 هزار دستگاه اتوبوس خواهد رسید و این یک تحول بزرگ است.‌

شهردار تهران با بیان اینکه در گذشته خدمات در قالب کارت منزلت ارائه می‌شد که در قالب هوشمند ارائه خواهد شد، گفت: بیشترین اماکن ورزشی، سینماها و مراکز فرهنگی در اختیار شهرداری است و به دنبال ارائه خدمات هوشمند در این بخش‌ها هستند.

وی با بیان اینکه گوشت گوسفند هر کیلو 319 هزار تومان است، تصریح کرد: گوشت موجود در بازار بیش از دو برابر این قیمت عرضه می‌شود. روزانه 120 تن گوشت در میادین و فروشگاه‌های ما توزیع می‌شود و شهروندان در صف می‌ایستند تا گوشت تهیه کنند اما برخی می‌گویند کرامت انسانی آنها آسیب می‌بینند گوشت 700 هزار تومانی می‌خرند. تلاش ما این است که سه میلیون و 300 هزار خانوار گوشت را در قالب سامانه شهرزاد با پیک برقی که پیش‌بینی شده، درب منزل دریافت کنند.

زاکانی  با تاکید بر اینکه یکی از اقتصاددانان گفته بود که این اقدام توهین به مردم است اما اینگونه نیست و یکی از ابرپروژه‌های ما به شمار می‌رود، یادآور شد: هفته قبل پروژه 800 میلیاردی افتتاح شد اما پروژه امروز بسیار فراتر از آن است.حذف دلال‌ها در این مسیر بسیار اهمیت دارد. سال قبل هر کیلوگرم لیمو 65 هزار تومان عرضه می‌شد اما از کشاورز چهار هزار تومان خریده می‌شد اما ما با رضایت کشاورز هر کیلو لیمو را 10 هزار تومان خریدیم و با احتساب هزینه 17 هزار تومان عرضه کردیم.

شهردار تهران ادامه داد: مرغ را از تولیدکنندگان 62 هزار تومان خریدیم و به قیمت 67 هزار تومان عرضه شد.

وی اضافه کرد: کار دوم ما این است که با همکاری کشاورزان، دامداران و مردم، شهر را ارزان کنیم. این کار در تهران می‌تواند به سرعت در کشور دنبال شود.

زاکانی با بیان اینکه با استاندار تبریز و شهردار اصفهان صحبت کردیم که این سامانه رایگان به آنها ارائه شود، گفت: امروز منبع دست ماست و می‌گوییم سامانه را به هزار و 400 شهر ارائه خواهیم داد. ما در تهران به کل کشور خدمت می‌کنیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه اگر دولت نخواهد ما نمی توانیم کاری کنیم، گفت: اگر دولت نخواهد تنها می‌توانیم خرید قراردادی از کشاورز و دامدار را انجام دهیم. باید از رئیس‌جمهور شهید، معاون اول رئیس جمهور، وزیر صمت، وزیر اقتصاد و وزیر جهاد تقدیر کرد.

شهردار تهران همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما دنبال این هستیم تهران را ارزان کنیم و ارزانی را به کل کشور سرایت دهیم، گفت: مسکن، معیشت و خدمات را در این راستا هدف‌گذاری کردیم و با پشتیبانی دولت و شخص شهید رئیسی این مهم رقم خورد و در تفاهم‌نامه با وزیر جهاد کشاورزی، پشتیبانی از سوی دولت را دنبال کردیم و شهرداری تامین و توزیع را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌ها از مهرماه سال قبل فراهم شد و خدمات مختلفی در شهرزاد ارائه شد اما از امروز با توجه به بعد خانوار در قالب سه میلیون و 300 هزار خانوار، خدمات یارانه‌ای دولت در فروشگاه‌های شهروند، میادین میوه و تره بار و درب منزل دریافت خواهند کرد. کاهش ترافیک و آلودگی هوا و توزیع عادلانه اقلام بین کل اقشار از اثرات این طرح است و کرامت انسانی آنها حفظ خواهد شد. در کنار آن دیگر اقلامی که یارانه دولتی نمی‌گیرند و قیمت آن برای مصرف کننده چند برابر است خرید قراردادی می‌کنیم و دست دلالان در این راستا کوتاه خواهد شد و این مسیر در سامانه شهرزاد دنبال می‌شود و با این نگاه تهران سطح اساسی در افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان را دنبال خواهد کرد.

زاکانی افزود: در تهران وقتی این کار انجام شود در سایر شهرها نیز انجام خواهد شد چراکه تهران سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط را دارد. ما این سامانه را رایگان در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

شهردار تهران  با بیان اینکه تمامی خدماتی که ارائه می‌دهیم در قالب این سامانه ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما ارزان سازی را در قالب باشگاه شهروندی و خدمات دنبال می‌کنیم. برای مثال اقشاری همچون معلمان و اساتید خدمات را دریافت خواهند کرد. ما چندین استخر داریم و می‌توان خدماتی از این قبیل را با دسترسی به باشگاه شهروندی ارائه داد. این باشگاه 9.5 میلیون نفر را دسته‌بندی می‌کند و خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سفر اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به چین گفت: سفر اخیر معاون حمل و نقل به چین نتایج بسیار مثبتی داشت و رام قطار شهری که آماده شده بود رونمایی شد و بهمن ماه وارد می‌شود. هشت رام کامل و 10 رام به صورت قطعات وارد خواهد شد.‌بیش از هزار و 50 رام در داخل تولید خواهد شد.

زاکانی افزود: اتوبوس‌ها هم نهایی شد و قسمت اول آن آماده بارگیری و انتقال به تهران است. تامین تاکسی‌ها نیز ارتقاء پیدا کرد و از تاکسی‌های قبلی بهتر است اما همان قیمت را دارد. مدیرعامل شرکت تولیدکننده اتوبوس و تاکسی هفته آینده به تهران می‌آیند تا مسیر هموار شود و از یک یا دو ماه آینده شاهد ورود این دستگاه‌ها باشیم. تراموا که دو سوم مترو مسافر جابجا می‌کند قرارداد بستیم که دو نمونه در ماه‌های آینده وارد خواهد شد و خط یک بی آرتی با توسعه به سمت غرب تا تهرانسر و به سمت شرق تا پایانه شرق جدید فعال خواهد شد و یک خط جنت آباد- مصلی- لویزان فعال می شود و این چهار دستاورد مهم است که از وزارت امور خارجه و صمت تقدیر می‌کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: تراموای قبلی ریلی بود اما این تراموا چرخ لاستیکی است.برای دو مورد قراداد بسته شده تا به عنوان نمونه استفاده شود و از ماه آینده منتقل خواهد شد. از یک تا دو ماه آینده در گمرک مستقر است تا تحویل بگیریم و در بی آرتی خط یک جایگزین اتوبوس می‌شود.

نظر شما