شناسهٔ خبر: 67513300 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

‌گرمای شدید در این شهر ۴۸۳ نفر را راهی بیمارستان کرد

افزایش شدید دمای هوا در روزهای گذشته حدود ۵۰۰ شهروند را در قطب گرمایی کره زمین راهی بیمارستان کرد و خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی هم به بخش کشاورزی وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، شهداد در استان کرمان از ۲۰ روز گذشته تاکنون گرم‌ترین صبح کشور را بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

مریم پورهاشمی مسئول هواشناسی شهداد گفت: بیشینه دما در شهداد طی ۱۰ روز گذشته ۴۸ تا ۵۱ درجه متغیر بوده است.

مراجعه ۴۸۳ نفر بیمار گرمازده به مرکز جامع سلامت

فرزانه شعبان‌نژاد رئیس مرکز جامع سلامت شهداد نیز در این باره گفت: بر اثر افزایش دما طی ۲۰ روز گذشته تعداد ۴۸۳ نفر بیمار گرمازده به مرکز جامع سلامت مراجعه و از این تعداد ۱۸۵ نفر بستری موقت شدند.

وی بیان کرد: بر اثر افزایش دما، مراجعه بیماران گرمازده به مرکز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

خشکیدگی و ریزش محصول خرما به دلیل گرما

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهداد نیز در این رابطه گفت: افزایش دما باعث شده محصول خرمای منطقه دچار خشکیدگی و ریزش شود.

محسن دهقان عنوان کرد: گرمای شهداد و خاموشی‌های پی در پی موتورپمپ‌های کشاورزی نیز علاوه بر اینکه عملکرد کشاورزان را کاهش داده، باعث شده ۲۰ درصد محصول زراعی خشک و خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی وارد شود.

زندگی سخت مردم در قطب گرمایی کره زمین

رئیس شورای شهر شهداد هم با اشاره به اینکه شهداد به واسطه قرار گرفتن در حاشیه بیابان لوت قطب گرمایی کره زمین محسوب می‌شود و تابستان‌های داغ و سوزانی دارد، گفت: بخش شهداد در زمره مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قلمداد می‌شود و مسئولان استان و کشور باید به شهداد نگاه ویژه‌ای داشته باشند و امکانات بیشتری اختصاص دهند.

حجت ابراهیمی زاده تصریح کرد: هر ساله با آغاز تیرماه و شروع فصل تابستان مشکل قطعی مکرر آب و برق داریم و شهروندان شهدادی در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

رئیس شورای شهر شهداد با اشاره به اینکه مردم بخش شهداد بابت تعرفه‌های آب و برق هزینه‌های بالایی می‌پردازند، گفت: بیش از ۳ سال است که مکاتبات و پیگیری‌های زیادی با ارائه مستندات هواشناسی انجام داده‌ایم تا تعرفه برق شهداد از «گرمسیر ۲ به گرمسیر ۱» کاهش یابد اما متاسفانه نسبت به این موضوع بی‌توجهی نشده است.

وی همچنین خواستار ارتقای بخش کهن شهداد به شهرستان شد و تصریح کرد: با ارتقای بخش شهداد به شهرستان خیلی از مشکلات منطقه رفع خواهد شد.

افزایش کم‌سابقه دما

محسن محمدی بخشدار شهداد هم با تایید موارد مطرح شده گفت: افزایش کم‌سابقه دمای شهداد شرایط زندگی را برام مردم سخت کرده و خسارات زیادی در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی و دامی در منطقه وارد کرده است.

وی از مسئولان استان خواست به این بخش پهناور که وسیع‌ترین بخش کشور است، توجه بیشتری داشته باشند.

 

نظر شما