شناسهٔ خبر: 67510680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

گرمای هوا در شهداد ۱۵۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت زد

محمد شجاعی

افزایش دما طی روزهای گذشته قریب به ۵۰۰ نفر شهروندان شهدادی را راهی بیمارستان و خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی هم به بخش کشاورزی وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، شهداد به عنوان قطب گرمایی کره زمین که در حاشیه بیابان لوت واقع شده است تابستان‌هایی گرم و سوزان دارد و زندگی کردن در ماه‌های تیر و مرداد برای اهالی بسیار سخت می‌شود.

همچنین بر اساس گزارشات سازمان هواشناسی، شهداد طی ۲۰ روز گذشته تا کنون گرم‌ترین صبح کشور را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

مریم پورهاشمی مسئول هواشناسی شهداد گفت: بیشینه دمای هوا در شهداد طی ۱۰ روز گذشته ۴۸ تا ۵۱ درجه متغیر بوده است.

فرزانه شعبان‌نژاد رئیس مرکز جامع سلامت شهداد هم در این باره گفت: بر اثر افزایش دما طی ۲۰ روز گذشته تعداد ۴۸۳ نفر بیمار گرمازده به مرکز جامع سلامت مراجعه و از این تعداد ۱۸۵ نفر بستری موقت شدند.

او خاطرنشان کرد: بر اثر افزایش دما مراجعه بیماران گرما زده به مرکز جامع سلامت شهداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

محسن دهقان رئیس اداره جهاد کشاورزی شهداد هم در خصوص خسارات ناشی از گرما هوا گفت: افزایش دما باعث شده است محصول خرمای منطقه دچار خشکیدگی و ریزش شود.

او بیان کرد: گرمای شهداد و خاموشی های پی در پی تلمبه‌های چاه آب کشاورزی نیز علاوه بر اینکه عملکرد کشاورزان را کاهش داده است، باعث شده است ۲۰ درصد محصول زراعی خشک و خساراتی بالغ ۱۵۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی وارد شود.

حجت ابراهیمی‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر شهداد هم با اشاره به اینکه شهداد به واسطه قرار گرفتن در حاشیه بیابان لوت قطب گرمایی کره زمین محسوب می‌شود و تابستان‌های داغ و سوزانی دارد گفت: بخش شهداد در زمره مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قلمداد شده و مسولان استان و کشور باید به شهداد نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

او افزود: هر ساله با آغاز تیرماه و شروع فصل تابستان مشکل قطعی مکرر آب شرب و برق داشته و شهروندان شهدادی در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهداد همچنین خواستار ارتقاء بخش کهن شهداد به شهرستان شد و تصریح کرد: با ارتقاء بخش شهداد به شهرستان خیلی از مشکلات منطقه مرتفع خواهد شد.

محسن محمدی بخشدار شهداد در خصوص گرمای بی‌سابقه هوا در سال‌جاری گفت: افزایش کم سابقه دمای شهداد شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده و خسارات زیادی در بخش های مختلف بویژه کشاورزی و دامداری به مردم منطقه وارد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما