شناسهٔ خبر: 67513090 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تامین کالاهای اساسی در تهران به صورت هوشمند - اکونیوز

اقتصاد ایران: شهردار تهران گفت: پس از ماه ها تلاش زیرساخت‌های تامین کالاهای اساسی تهران با پشتیبانی دولت در تهران هوشمند فراهم شده و امروز به ثمر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی در آئین آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالاهای اساسی در بستر سامانه شهرزاد که امروز پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با یکصد و سی و یکمین پویش امید و افتخار برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز بسیار خوبی است چرا که این برنامه جز برنامه‌های بسیار بزرگ مدیریت شهری برای ارائه خدمت است، اظهار کرد: امروز برای بنده که توفیق افتتاح خدمات مختلف را دارم، کارکرد بالاتری دارد که بخشی از آن به همکاری دولت و شهرداری، بخشی دیگر توجه به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و بخش سوم به دقت در ایجاد عدالت و توسعه کرامت انسانی برمی‌گردد.

وی افزود: در بخش اول و همکاری دولت و شهرداری، در ۳۳ ماه دولت شهید رئیسی همکاری‌های جدی را با هم شروع کردیم که اولین قدم در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و جمع‌آوری کلونی‌های هزار نفری بود و امروز تقریباً هیچ کلونی در پایتخت وجود ندارد. در ابتدا هشت هزار و ۵۰۰ نفر و امروز ۲۰ هزار نفر در مراکز یاورشهر خدمات دریافت می‌کنند؛ در حالی که در گذشته یک نفر هم خدمات نمی‌گرفت.

زاکانی ادامه داد: هفت هزار و ۲۰۰ کودک کار در مراکز پویاشهر خدمت دریافت می‌کنند. همچنان ۷۰۰ مدرسه خدمت می‌گیرند که امسال به هزار و ۸۰۰ مدرسه افزایش می‌یابد و در هیچیک از این موارد نگفتیم وظیفه ما نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز ۲۰۳ هزار واحد مسکن را کلنگ‌زنی کردیم که به ۲۲۸ هزار واحد خواهد رسید، گفت: هر متر خانه میانگین ۸۰ میلیون تومان است و این ظلم به مردم است.

شهردار تهران با اعلام اینکه در گام بعدی رساندن خدمت به دست مردم را دنبال کردیم و عناصری هستند که اجازه نمی‌دادند این خدمت به دست مردم برسد، یادآور شد: در کارگروهی تصویب شد که شهرداری با پشتیبانی دولت تأمین کالاهای اساسی تهران را انجام دهد. ماه‌ها تلاش شد و زیرساخت‌های آن در تهران هوشمند مورد پیگیری قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی دنبال شد. این برای اولین بار اتفاق افتاد و امروز شروع گام چهارم ما در همکاری‌هاست.

وی ادامه داد: سلامت و بهداشت مردم گام بعدی همکاری‌ها و گام ششم ورزش و تندرستی است تا با ظرفیت‌های موجود مسیر را هموار کنیم. گام هفتم نیز کارآفرینی است و می‌خواهیم افراد در خانه کار کنند و ما پشتیبانی کنیم. ما این هفت گام را بین دولت و شهرداری تعریف کردیم.

در حال تکمیل…

نظر شما