شناسهٔ خبر: 67513012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول آموزش، پژوهش و فناوری صمت استان:

سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ مجوز برای واحدهای دانش‌بنیان لرستان صادر می‌شود

آزیتا یوسفیان

مسئول آموزش، پژوهش و فناوری صمت لرستان گفت: سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ مجوز برای واحدهای دانش‌بنیان در استان صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

جمال مومیوند، امروز (۱۴ تیر ماه) در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم و محیط زیست سالمی داشته باشیم باید چالش‌های آینده صنعت و تجارت و امور مرتبط با انسان و محیط زیست که به خاطر ندانم‌کاری‌ها و تصمیمات غلط در دهه اخیر چالش‌هایی را ایجاد کردند بشناسیم و با سرعت خیلی بیشتر نسبت به استان‌های دیگر کارهای موثرتری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت صمت ۶۵ درصد ارزش افزوده کشور را حمایت می‌کند و در بحث فناوری و نوآوری و دوستداران محیط زیست نیز از کارهای فناورانه حمایت می‌کند، افزود: نیاز باشد از تجربه کشورها و واحدهای مشابه استفاده کرده، همچنین جلسات مشترکی در راستای تبادل اطلاعات و تجربیات برگزار خواهیم کرد؛ آمادگی داریم تور علمی و جلسات بازدید بگذاریم و حتی برای واردات یک سری اقلام مجوز صادر کنیم.

مسئول آموزش، پژوهش و فناوری صمت لرستان گفت: برای خانه‌های فناور می‌توانیم مجوزهای فنی مهندسی صادر کنیم، مشروط بر اینکه طرح‌های توجیهی در راستای توسعه محیط زیست و HSE باشند.

مومیوند گفت: در بحث تحقیق و توسعه برای واحدهای دانش بنیان سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ مجوز صادر می‌شود؛ رشته‌ها و رسته‌های مختلف در سازمان صمت داریم و جلساتی برگزار می‌شود و آنان را در جریان فناوری‌های جدید قرار می‌دهیم.

مومیوند گفت: با استفاده از فناوری‌های جدید خیلی از واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

مسئول آموزش، پژوهش و فناوری صمت لرستان با بیان اینکه ۲۵ درصد صنعت استان را سنگبری‌ها تشکیل می‌دهند که چرخه مواد حاصل از خط تولید آنها محیط زیست را آلوده می‌کند، تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای را با همکاری خانه فناور و جهاد دانشگاهی تدوین و تدبیر کنیم تا بتوانیم با استفاده از فناوری‌های جدید جلوی آلودگی‌های زیست محیطی را بگیریم.

مومیوند تاکید کرد: طرح‌های دوستدار محیط زیست باید اولویت بندی شود.

انتهای پیام

نظر شما