شناسهٔ خبر: 67512798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی:

بررسی قصور پزشکی در ۲ مرجع نظام پزشکی و محاکم قضایی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی از بررسی قصور پزشکی در دو مرجع نظام پزشکی و محاکم قضایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، مهدی علیزاده‌مهاجر صبح امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شمار متوفیان حوادث مختلف استان مرکزی در سه ماه نخست امسال ۶۵۵ بوده است.

وی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود چهار درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی از بررسی قصور پزشکی در دو مرجع نظام پزشکی و محاکم قضائی خبر داد و گفت: کمبود پنج نیرو از قبیل: پزشک عمومی و متخصص پزشکی قانونی از چالش‌های این اداره کل است.

مهاجر تصریح کرد: در آخر سال جاری آزمون استخدامی برگزار می‌شود و می‌تواند بخشی از نیاز پزشکی قانونی استان مرکزی را برطرف کند.

وی ادامه داد: در پایان امسال آزمون استخدامی برای پزشکانی که دوره تعهدات خدمتی خود را انجام داده‌اند یا می‌خواهند طرح بگذرانند برگزار می‌کنیم و شرایط ایده آلی برای جذب در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی از افتتاح مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساوه در هفته قوه‌قضاییه با بودجه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: افتتاح مرکز پزشکی قانونی ساوه یکی از اقدامات مهم این اداره کل است که ۱۷ سال معطل مانده بود.

مهاجر اضافه کرد: در حال حاضر تنها در اراک، خمین و ساوه مکان فیزیکی تملیکی استاندارد پزشکی قانونی داریم.

وی ادامه داد: اداره پزشکی قانونی در تمام شهرستان‌های استان مرکزی داریم اما غیر از این سه شهرستان در باقی شهرستان‌ها، مکان‌ها استیجاری و نامناسب است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: در سه سال اخیر چهار اداره افتتاح شده و امید می‌رود به زودی برای شهرستان‌های زرندیه و شازند بتوانیم ساختمان پزشکی قانونی استاندارد ایجاد کنیم.

مهاجر خاطر نشان کرد: کاهش ۱۴ درصدی سقط جنین با مجوز قانونی در بهار امسال استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه علت این کاهش، اجرای قانون جوانی جمعیت در استان مرکزی است اظهار کرد: آمار دقیقی از سقط جنین غیرقانونی استان در دسترس نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی افزود: سقط جنین قانونی بر اساس تأیید پزشک معتمد و منطبق با قوانین خاص و با در نظر گرفتن تمام شرایط حوزه سلامت و پزشکی صورت می‌گیرد.

مهاجر، از انجام شش هزار و ۷۰۷ مورد معاینات بالینی در استان مرکزی در سال جاری خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و آمار مراجعان تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مرکزی در سه ماه اول امسال با هزار و ۳۳۶ فقره حدود ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سه ماه اول امسال در استان مرکزی سه نفر به علت استشمام مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با هشت فوتی حدود ۶۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی اظهار کرد: ۳۴۴ مورد جواز دفن توسط پزشکی قانونی در سال جاری در استان صادر شد که این آمار هم نسبت به مدت مشابه، با کاهش پنج درصدی مواجه است.

مهاجر اضافه کرد: ۱۶ نفر در سال گذشته و پنج نفر در سه ماه نخست امسال در استان مرکزی به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به موفقیت پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: این اداره کل سال گذشته رتبه برتر ارزیابی عملکرد را در سطح کشور در حالی کسب کرد که با ۳۰ درصد چارت سازمانی در حال ارائه خدمات است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با بیان اینکه شناسنامه ژنتیکی مجرمان پُرخطر در کشور ایجاد شده است خاطر نشان کرد: با استفاده از این ظرفیت، شناسایی این قشر در ارتباط با پرونده‌های قضائی آسان‌تر شده است.

نظر شما