شناسهٔ خبر: 67512596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آیین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان برگزار شد

آیین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کُردی در راستای گرامیداشت میراث معنوی ایرانیان، امروز در دانشگاه کردستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آئین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کردی، امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ با تجلیل از بزرگان عرصه‌های مختلف زبان و ادبیات کُردی استان‌های مختلف کشور در دانشگاه کردستان برگزار شد.

حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان در این مراسم اظهار کرد: برای زبان و ادبیات کُردی نیز در کنار سایر زبان‌های ایران باید احترام و ارزش قائل بود که برگزاری این آئین در این راستا بوده است.

وی افزود: بزرگان بسیاری را در عرصه زبان و ادبیات کردی داریم که به صورت ویژه در استان‌های غرب کشور همچون کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: تلاش همین بزرگان تاکنون موجب ماندگاری زبان و ادبیات کردی شده است که مایه افتخار هستند.

قادرزاده تاکید کرد: افرادی که جزو نام‌آوران این حوزه هستند را باید به مردم معرفی کنیم، زیرا جزو سرمایه‌های اجتماعی کشور ما محسوب می‌شوند.

نیازمند فرهنگستان زبان و ادبیات کُردی هستیم

یادگار کریمی، رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان نیز در مراسم اظهار کرد: آئین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کردی در ۱۳ محور اصلی برگزار می‌شود که ۱۵ داور داخلی و خارجی به بررسی رزومه افراد نام‌آور پرداخته‌اند.

وی افزود: قطعاً بزرگان بسیاری را در عرصه زبان و ادبیات کُردی داریم که در سکوت مشغول به فعالیت هستند که امروز از ۹۵ از آنها تجلیل خواهد شد.

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان تاکید کرد: ما نیازمند راه‌اندازی فرهنگستان زبان و ادبیات کُردی هستیم تا بتوانیم بهتر برنامه‌های این پژوهشکده را دنبال کنیم.

کریمی گفت: این آئین به همت پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان، پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه آزاد سنندج و مؤسسه فرهنگی راژه به صورت صبح و بعدازظهر در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

نظر شما