شناسهٔ خبر: 67512224 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در مازندران ایجاد می شود - اکونیو

اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در سال جاری ۱۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان ایجاد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معافی ظهر پنجشنبه در آئین ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی با عنوان «ایرانی ماهر مهارت ایرانی» با بیان اینکه در امداد آدم‌های ضعیف تبدیل به آدم‌های قوی می‌شوند اظهار داشت: ایران قوی را آدم‌های قوی می‌سازند.

وی با اشاره به ۱۰ هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان درسال ۱۴۰۲ و در زمان خدمت سید محرومان ایجاد شد گفت :۹۰ درصد فرصت‌های شغلی در جهان کسب و کارهای کوچک هستند که زود بازده، سرعت بالا، ریسک پایین، نشاط و مشارکت جمعی و از همه مهمتر خانواده محور بودن از مهمترین ویژگی‌های آن است.

وی با تشکر از همه مدیران عامل بانک‌ها که به مددجویان امداد اعتماد نمودند گفت: تولید و اشتغال سبب نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود و بزرگترین مرگ بر آمریکا است.

مدیر کل کمیته امداد به سه ظرفیت مهم دانش بنیان، دیپلماسی مزه و ابریشم در استان اشاره کرد و گفت :۸۷ درصد اقتصاد دنیا دانش بنیان است و ما با توجه به استعداد جوانان در این مسیر قوی هستیم.

وی فرصت تمدنی و توسعه دیپلماسی مزه را در مازندران مهم برشمرد و گفت: وجود ۸۰ نوع مزه ،۲۰۰ نوع غذا و دو هزار گونه گیاه از ظرفیت‌های مهم استان در جهت ایجاد مشاغل می‌باشد.

معافی به سابقه ۴ هزار ساله ابریشم در ایران را نام برد و گفت: ابریشم ملکه الیاف است و در مازندران با توزیع ۵۰ هزار اصله نهال توت مراحل رونق این زنجیره در حال انجام است تا بتوانیم این صنعت را در مازندران احیا کنیم.

نظر شما