شناسهٔ خبر: 67511928 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نظارت ويژه پليس بر رفتارهاي انتخاباتي در فضاي سايبر

رئيس پليس فتاي استان هرمزگان گفت: فعاليت کاربران در فضاي مجازي به منظور کاهش جرایم انتخاباتي و جلوگيري از انتشار هرگونه شايعه پراکني بيش از گذشته مورد رصد کارشناسان اين پليس است. رئيس پليس فتاي استان هرمزگان گفت: فعاليت کاربران در فضاي مجازي به منظور کاهش جرایم انتخاباتي و جلوگيري از انتشار هرگونه شايعه پراکني بيش از گذشته مورد رصد کارشناسان اين پليس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، سرهنگ احسان بهمنی با اشاره به پايان يافتن تبليغات مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري، بيان داشت: ظرفيت فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي با عنايت به تعداد اعضا و سهولت انتشار مطالب و سطح گسترده تبليغاتي، يکي از بهترين گزينه‌هايي است که پيش روي کانديدا‌هاي محترم رياست جمهوري قراردارد و اين روش تبليغي نسبت به ساير روش‌ها، هم هزينه‌هاي کمتري و هم فراگيري گسترده‌ تري دارد. 

سرهنگ بهمني ادامه داد: پليس فتا بر حسب مأموريت هاي ذاتي و محوله خود به صورت عام فضاي مجازي را رصد مي کند و هرگونه جرائم و موارد مغاير با قوانين و موازين تعيين شده را احصاء کرده و به مراجع قضائي اعلام مي کند.

رئيس پليس فتا استان ضمن دعوت از هموطنان به حضور حداکثري و پرشور در پاي صندوق هاي رأي، تصريح کرد: هدف از تدوين و ابلاغ دستورالعمل فعاليت تبليغاتي انتخابات در فضاي مجازي، بهره‌گيري از ظرفيت‌ ها و فرصت‌ هاي فضاي مجازي براي ايجاد شور انتخاباتي، افزايش مشارکت مردمي در انتخابات، مقابله با تخريب و شائبه‌ افکني عليه نامزدهاست.

وي با بيان اينکه يکي از آفت هاي فضاي مجازي در دوران انتخابات افزايش شايعات بي پايه و اساس بر عليه اشخاص و گروه هاي سياسي است، به هموطنان توصيه کرد: ضمن حفظ هوشياري، از عضويت در گروه هاي ناشناس و ارسال اطلاعات شخصي و حساب هاي مالي به افراد غريبه جدا خودداري کنند و به هيچ عنوان محتواي کذب و شايعات موجود در فضاي مجازي را باز نشر نکنند.

رئيس پليس فتا استان در پايان يادآورد شد: پليس فتا به‌ صورت شبانه‌ روزي آماده پاسخگويي به شهروندان بوده و آنان مي‌ توانند مشکلات خود را در خصوص فضاي مجازي با مراجعه حضوري و همچنين استفاده از سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌ هاي سايبري، لينک ثبت گزارش‌ هاي مردمي و يا Cyberpolice@ در کليه شبکه‌ هاي اجتماعي داخلي با ما در ميان بگذارند.

نظر شما