شناسهٔ خبر: 67511910 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

برق مصرفی این افراد رایگان می‌شود

یک مقام مسوول گفت: امسال اولویت برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش کشاورزی با مدیریت منابع آب است، که هر یک از چاههای کشاورزی دارای پروانه بهره‌برداری هستند مدت زمان استفاده از آن درج شده است.

صاحب‌خبر -

مهر: حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر اظهار کرد: بر اساس پروانه بهره‌برداری؛ ٩٢ درصد از چاه‌های کشاورزی مجوز استفاده کمتر از ١٩ ساعت در روز دارند و برای حفظ منابع آب ضروری است که مدت زمان در نظر گرفته در پروانه بهره‌برداری را رعایت کنند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو امسال به منظور ایجاد برنامه‌ای مدون برای مدیریت منابع آب، ساعاتی که باید کشاورزان بر اساس پروانه بهره‌برداری موتورهای استحصال آب را خاموش کنند، با ساعات اوج مصرف روزانه منطبق کرده است.

احمدی با اشاره به طرح تشویقی وزارت نیرو برای کشاورزان خاطرنشان کرد: در کنار همه الزامات قانونی، وزارت نیرو با راه‌اندازی طرحی تشویقی، هزینه برق کشاورزانی را که با صنعت برق در طول ٥ ساعت اوج مصرف روز همکاری کنند، رایگان کرده است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این، کشاورزانی که از ساعت ١٠ صبح تا ١٠ شب ٤ ماه گرم سال نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، ماهانه تا ١٠ تا ١٢ میلیون پاداش دریافت خواهند کرد.

احمدی همچنین در خصوص کشاورزانی که دارای پروانه بهره‌برداری بیش از ١٩ ساعت در روز هستند، گفت: اگر این کشاورزان در ٥ ساعت گرم بعد از ظهر با صنعت برق همکاری کرده و مصرف برق خود را کاهش دهند، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌ جویی مشمول پاداش خواهند شد.

نظر شما