شناسهٔ خبر: 67511868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

وحشتناک‌ترین برنامه پنتاگون: آخرالزمان زامبی!

صاحب‌خبر -

شاید عجیب به‌نظر برسد، اما پنتاگون برنامه نظامی گسترده‌ای برای مقابله با آخرالزمان زامبی دارد. زمانی که مرده‌های متحرک به شهرهای آمریکا حمله کنند و بحرانی بزرگ پدید آید.

هر فرهنگ و تمدنی معمولا یک موجود ترسناک و فراطبیعی را ایجاد کرده است. در گذشته با اژدهای ۱۰ سر و هیولاهای دریایی طرف بودیم و اکنون زامبی ها در معرض توجه قرار دارند. طبیعتا اکثر افراد کشورهای مختلف زامبی‌ ها را به‌عنوان موجودات واقعی باور ندارند؛ اما مردم آمریکا اینگونه نیستند. حتی پنتاگون نیز برنامه ویژه‌ای را برای مقابله با آخرالزمان زامبی آماده کرده است.

نگاهی به سند CONPLAN 8888: برنامه جالب پنتاگون برای مقابله با آخرالزمان زامبی

مردگان متحرک مردگان متحرک

تصور آخرالزمان زامبی‌ شاید با فصل سوم سریال  «مردگان متحرک» در سال 2012 به اوج خود رسید. در آن زمان این ایده بسیار مهیج و جدید بود ولی الان کمی خنده‌دار به نظر می رسد. البته این بدین معنی نیست که مردم دیگر به نابودی یکباره زندگی انسان فکر نمی کنند، بلکه آنها فقط ایده های آخرالزمانی دیگری پیدا کرده‌اند.

این روزها پیشرفت رباتیک و هوش مصنوعی سبب شده که اکثر افراد پایانی مدرن‌تر را برای انسان تجسم کنند. طرفداران اخبار علمی نیز تغییرات آب‌و‌هوا، برخورد سیارک و افزایش جمعیت را به‌عنوان عوامل احتمالی پایان زندگی بشر به‌حساب می‌آورند. هرچند ظاهرا پنتاگون و سایر مقامات بلندپایه آمریکایی نظر دیگری دارند. چرا که آنها عملیات گسترده‌ای با نام CONPLAN 8888 را برای مقابله با زامبی ها آماده کرده‌اند.

ماجرا زمانی شروع شد که یک وب‌سایت ادعا کرد به سندی عجیب از وزارت دفاع آمریکا دست یافته است. این سند آنقدر مسخره بود که در ابتدا کسی آن را جدی نمی‌گرفت. هرچند کمی بعد مشخص شد که پنتاگون واقعا برنامه خاصی را برای آخرالزمان زامبی تدارک دیده است.

مردگان متحرک مردگان متحرک

روی سند منتشر شده تاریخ ۳۰ آپریل ۲۰۱۱ دیده می‌شود و ظاهرا به ستاد مرکزی فرماندهی استراتژیک آمریکا تعلق دارد. هرچند برخی منابع گفته‌اند که برنامه CONPLAN 8888 به‌سفارش پنتاگون آماده شده است. هدف از این برنامه حفاظت از انسان در برابر زامبی ها عنوان شده؛ اما به‌نظر نمی‌رسد چندان ارتباطی با واقعیت داشته باشد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا در برنامه خود زامبی ها را به‌دسته‌های گوناگون تقسیم کرده‌اند. برخی از آنها زامبی های سرگردانی هستند که می‌توانند بیماری را به‌افراد دیگر انتقال دهند. برخی دیگر نیز در اثر حجم بالای تشعشعات خاص به زامبی تبدیل شده‌اند. گروه دیگر زامبی‌های مسلح هستند که توسط دولت‌های مختلف به‌عنوان یک سلاح بیولوژیک فرستاده می‌شوند. همچنین در گزارش عجیب پنتاگون برای آخرالزمان زامبی حتی به نمونه‌های فضایی نیز اشاره شده است.

این دسته از زامبی ها با کمک یوفو و موجودات فضایی به‌زمین می‌آیند تا کار دولت آمریکا را یکسره کنند. به‌باور مقامات نظامی آمریکا امکان مذاکره با زامبی ها وجود ندارد و آنها در هیچ‌ شرایطی هدف خود برای نابودی را تغییر نمی‌دهند. به‌همین‌خاطر از نظر قضایی هرگونه تیراندازی دفاعی یا هجومی در هنگام آخرالزمان زامبی مجاز شمرده می‌شود.

مردگان متحرک مردگان متحرک

در این حالت طبیعتا ممکن است افراد بیگناه زیادی نیز به‌اشتباه کشته شوند؛ اما مقامات آمریکایی قصد ندارند شهروندان خود را به‌خاطر آنها به‌دادگاه ببرند. برنامه استراتژیک پنتاگون برای آخرالزمان زامبی شامل سه لایه مختلف می‌شود. در گام اول نیروهای نظامی باید امنیت دولت آمریکا و مراکز مهم تصمیم‌گیری را تامین کنند.

در گام دوم نیروهای نظامی باید لایه‌های دفاعی را برای حفاظت از مناطق مهم و شهروندان شکل دهند و در آخر نیز نوبت به انجام فاز تهاجمی می‌رسد. در این مرحله ارتش آمریکا باید مناطقی را برای نگهداری از زامبی‌ ها آماده کند تا در نهایت بهترین روش نابودی آنها انتخاب شود. همچنین نیروی هوایی می‌بایست بمباران گسترده مناطق از دست رفته را در دستور کار خود قرار دهد.

پنتاگون آخرالزمان زامبی پنتاگون آخرالزمان زامبی

به‌باور مقامات پنتاگون وقتی شخصی تبدیل به یک زامبی شود، دیگر راه بازگشت وجود ندارد. همچنین زامبی ها با کشتن هر انسان قوی‌تر نیز می‌شوند. به‌همین‌خاطر اگر شخصی یک زامبی را مشاهده کرد، باید فورا سر مرده متحرک را هدف قرار دهد. همچنین اگر بخش قابل توجهی از یک منطقه شهری به ویروس زامبی آلوده شدند، باید آن شهر را زمین سوخته محسوب کرد. به‌همین‌خاطر ایده بمباران گسترده استفاده خواهد شد.

توضیح پنتاگون در مورد برنامه جنجالی

انتشار برنامه آخرالزمان زامبی پنتاگون باعث واکنش‌های زیادی در رسانه‌‌های آمریکایی شد. همین نیز سبب شد که در نهایت مقامات وزارت دفاع آمریکا واکنش نشان دهند. آنها واقعی بودن CONPLAN 8888 را تایید کردند؛ اما گفتند این مسئله که به‌معنی واقعی بودن زامبی ها یا وجود تهدیدی قریب‌الوقوع نیست.

پنتاگون آخرالزمان زامبی پنتاگون آخرالزمان زامبی

آنها می‌خواستند دانشجویان بخش امنیتی ارزش برنامه‌ریزی استراتژیک را یاد بگیرند و برای تهدیدهای پیش‌بینی‌ نشده آماده باشند. مقامات پنتاگون احتمال لو رفتن این برنامه تمرینی را هم می‌دادند. به‌همین‌خاطر آنها کشور خاصی را به‌عنوان دشمن آخرالزمانی آمریکا در نظر نگرفتند تا روابط سیاسی آسیب نبیند. به‌باور آنها آخرالزمان زامبی به دانشجویان امنیتی پنتاگون اجازه می‌داد رویکردی خلاقانه و خارج از کلیشه‌‌های موجود داشته باشند.

به‌گفته مقامات پنتاگون آنها از ابتدا نیز قصد داشتند برنامه آخرالزمان زامبی را به‌صورت عمومی منتشر کنند تا در نهایت افراد مختلف ایده‌های خود را برای تفکر خلاقانه ارائه دهند. هرچند انتشار ناگهانی سند همه‌چیز را خراب کرد. با همه این توضیحات هنوز برخی با دیده تردید به تصمیم عجیب پنتاگون نگاه می‌کنند. آیا وزارت دفاع آمریکا مجبور بود برای گسترش تفکر خلاقانه در میان کارمندان خود سراغ موجودات غیر واقعی برود؟

برخی تصور می‌‌کنند سلاح‌های بیولوژیک زیادی توسط ابرقدرت‌ها توسعه یافته است که ما از وجود آنها خبر نداریم. اضافه شدن هوش مصنوعی و دنیای رباتیک نیز می‌تواند وضعیت را بسیار بدتر کند. در این حالت عجیب نیست که دولت آمریکا خود را برای یک بحران گسترده احتمالی آماده کند. در سمت مقابل نیز برخی تصور می‌کنند که رویکرد پنتاگون در مورد آخرالزمان زامبی صرفا یک تمرین ساده داخلی بوده است و نباید آن را چندان بزرگ کرد.

بیشتر بخوانید:
انگل زامبی شدن انسان‌ها از سیستم ایمنی ما مخفی شده است؛ وای به روزی که آشکار شود! پروژه سری پنتاگون لو رفت: مهندسی معکوس از سفینه آدم فضایی ها با استارگیت آشنا شوید؛ برنامه حیرت‌انگیز CIA برای ایجاد ارتشی از جاسوس های فراطبیعی گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم

برچسب‌ها:

نظر شما