شناسهٔ خبر: 67510962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات گلستان:

افرادی که شناسنامه و کارت ملی خود را گم کرده اند چطور در انتخابات شرکت کنند؟

مریم شریفی

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه امکان رای دادن با شناسنامه‌های قدیمی فراهم است، در مورد نحوه رای دادن افرادی که شناسنامه و کارت ملی خوذ را گم کرده اند توضیح داد.

صاحب‌خبر -

سیدعلی مهاجر امروز ۵ شنبه ۱۴ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: اصحاب رسانه حلقه واسط مردم و مسئولان هستند و آن‌ها را ناظر قبل، حین و بعد از انتخابات می‌دانیم.
وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه چنانچه خطایی را در هر یک از شعب اخذ رای مشاهده کنند، اطلاع‌رسانی کنند، افزود: نماینده فرمانداری در تمامی شعب اخذ رای باید کارت خبرنگاری را محترم بدانند و به هیچ عنوان مانع فعالیت خبرنگاران نشوند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با تأکید اینکه چنانچه نماینده فرماندار مانع حضور و فعالیت خبرنگاران شوند، بدون هیچ اغماضی عزل خواهند شد، بیان کرد: خبرنگاران نیز باید به این نکته توجه کنند که شعبه اخذ رای محل نگهداری‌امانت مردم است و مجاز به عکس‌برداری از آرا مردم و یا اماکن نظامی نیستند و باید شور و هیجان و نشاط اجتماعی را به تصویر بکشند.

مهاجر با بیان اینکه ما خود را مکلف می‌دانیم که بستر فعالیت خبرنگاران را فراهم کنیم، اضافه کرد: همه خبرنگاران استانی جز محرمان ما هستند با افتخار کارت خبرنگاری برای تردد در کل استان برای آن‌ها فراهم شده است.

مهاجر با توضیح اینکه همانند دوره اول انتخابات شعبه سیار برای اماکن خاص مانند بیمارستان‌ها و تفرجگاه‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: در مرحله اول انتخابات در استان گلستان ۹۳ نفر افراد کهنسال بالای ۹۵ سال در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از امکان رای دادن با شناسنامه‌های قدیمی خبر داد و بیان کرد: افرادی که شناسنامه و کارت ملی خود را گم کرده‌اند می‌توانند به اداره ثبت احوال استان مراجعه و با دریافت کارت موقت در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با تأکید اینکه دولت از هیچ کاندیدای خاصی حمایت نکرده و بر اصل بی‌طرفی تأکید دارد، افزود: نام هر شخصی که از صندوق‌های رای خارج شود رئیس جمهور همه مردم است و رقابت‌ها نباید منجر به اختلاف شود.
انتهای پیام 

نظر شما