شناسهٔ خبر: 67509418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان خبر داد؛

رشد ۳۵ درصدی تخلیه محصولات ترانزیتی در شبکه ریلی هرمزگان

بندرعباس- مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان از رشد ۳۵ درصدی تخلیه محصولات ترانزیتی با ۶۵۰ هزار تن تخلیه کالا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصیری برازنده در نشست با خبرنگاران در ارتباط با عملکرد راه آهن منطقه هرمزگان اظهار کرد: منطقه راه آهن هرمزگان در سه استان، یزد، هرمزگان و کرمان قرار دارد که این منطقه حمل و نقلی دارای موقعیت استراتژیک است.

وی افزود: هرمزگان ۲۰ درصد منطقه ریلی کشور را چه از لحاظ کیلومتر و چه از لحاظ تخلیه و بارگیری به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل رشد ۳ درصدی در حوزه تخلیه و بارگیری داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل مسافر در نقطه سر به سر نسبت به سال قبل قرار داریم، بیان کرد: خوشبختانه روزانه میانگین ۳ قطار مسافر با یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر در کل شبکه ریلی در استان جا به جا می‌شوند.

نصیری برازنده ادامه داد: با پیگیری‌های دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۳ رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری با تخلیه ۶۵۰ هزار تن محصولات ترانزیتی رقم خورده است.

مدیرکل راه آهن هرمزگان اظهار کرد: مطالعات جامع شبکه ریلی استان هرمزگان در حال انجام است و سند ریلی استان تدوین خواهد شد.

وی تاکید کرد: میدان راه آهن منطقه هرمزگان به همت دولت سیزدهم آسفالت شد که با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است و انتفاع آن برای مردم منطقه هرمزگان خواهد بود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم مرکز مانیتورینگ هرمزگان بهسازی شده است، خاطر نشان کرد: مرکز سوخت‌گیری مکانیزه ریلی در سیرجان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

نظر شما