شناسهٔ خبر: 67509114 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تقویت ارتباطات فرهنگی، راهی به سوی توسعه گردشگری ایران و مالزی تقویت ارتباطات فرهنگی، راهی به سوی توسعه گردشگری ایران و مالزی

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، هنر و فرهنگ مالزی و برگزاری رویداد‌های فرهنگی را بستری برای توسعه روابط گردشگری دو کشور خواند.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با فردوس اکبرخان معاون گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی در کوآلالامپور ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو کشور، امکان شناخت هر چه بیشتر از طریق ابزار‌های مختلف را راهی به سوی توسعه روابط گردشگری متوازن میان جمهوری اسلامی ایران و مالزی خواند.

به گفته شالبافیان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، خوراک، آداب و رسوم و رویداد‌های تخصصی، می‌توانند ابزاری قدرتمند در راستای شناخت متقابل دو کشور ایران و مالزی به شمار آیند.

وی با توجه به اینکه تلاش برای ایجاد خطوط پروازی مستقیم می‌تواند یکی از راه‌های تسریع روابط مشترک دو کشور به شمار آید، توجه به این موضوع را در تفاهم‌نامه همکاری مشترک الزامی عنوان کرد.

معاون گردشگری کشور همچنین با تکیه بر وجود الفت میان مردم مسلمان دو کشور نسبت به یکدیگر، این امکان را امتیازی ویژه در روابط گردشگری ایران و مالزی خواند که باید با فراهم آوردن شناخت متقابل نسبت به ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر فرصت موجود را به زمینه‌های اجرایی بخش خصوصی پیوند زد.

او در پایان نسبت به میزبانی از مالزیایی‌ها برای شناخت و کسب آگاهی بیشتر از بستر مساعد گردشگری ایران اعلام آمادگی کرد.

توسعه گردشگری بر پایه روابط دوستانه ایران ومالزی

همچنین در این دیدار معاون گردشگری، هنر و فرنگ کشور مالزی نیز در حاشیه برگزاری «رود شو ایران» (road show) در این کشور که با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، کشورمان را به عنوان مقصدی جذاب میان مالزیایی‌ها عنوان و تاکید کرد که باید از تمامی ابزار‌های موجود برای شناخت متقابل دو کشور استفاده کنیم.

فردوس اکبرخان با توجه به اینکه تمرکز بر صنعت گردشگری جزو اولویت‌های اجرایی این کشور به شمار می‌آید، جذب ۳۶ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۴ را نشانه‌ای از این دیدگاه عنوان کرد و توجه به بازار ایران را نیز یکی از اقدامات ویژه در سال جاری عنوان کرد که برای شکوفایی و توسعه متوازن آن نیاز به برنامه‌ریزی و حرکت بر مبنای تفاهم‌نامه مشترک وجود دارد.

او همچنین نسبت به راه اندازی پرواز مستقیم میان دو کشور تاکید کرد و یادآور شد: مشارکت جدی بیش از ۱۰۰ شرکت بخش خصوصی مالزیایی برای حضور در رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران یا رود شو نشان از انگیزه و استقبال فعالان این حوزه از فرصت موجود دارد.

در پایان این دیدار تصمیم بر آن شد تا پس از تجمیع نقطه نظرات بخش خصوصی و دولتی از هر دو کشور، نکات کلیدی در راستای توسعه روابط گردشگری ایران و مالزی در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک لحاظ و سپس مسیر‌های اجرایی مورد نظر با همکاری فعالان این حوزه ترسیم شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه هیات همراه از جمله مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی و فعالان بخش خصوصی، پیرو لغو روادید یکطرفه جمهوری اسلامی ایران با ۲۸ کشور جهان و انجام اقدامات مکمل از جمله برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران به جنوب شرق آسیا و کشور‌های ویتنام، مالزی و اندونزی سفر کرده است.

نظر شما