شناسهٔ خبر: 67508864 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افشای سند صهیونیستی از طرح تل‌آویو برای کوچ اجباری مردم غزه به سینای مصر

زهرا موسوی

یک سند فاش شده از وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی، طرح تل‌آویو برای آواره کردن ساکنان نوار غزه به مصر را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سند فاش شده، مربوط به اکتبر ۲۰۲۳، حاکی از انتقال «اجباری» ساکنان نوار غزه به سینا است. این سند ادعا می‌کند این کوچ اجباری «نتایج راهبردی مثبت و بلندمدت را محقق خواهد کرد».

سند مشورتی فاش شده، یک فرآیند سه مرحله‌ای را تشریح می‌کند: «ایجاد شهرهای چادری در سینا، باز کردن یک کریدور بشردوستانه، ساختن شهرها در شمال سینا و اجازه ندادن به ساکنان برای بازگشت به فعالیت یا اقامت در نزدیکی مرز اراضی اشغالی.»

این سند حاکی از آن است که گیلا جمالائیل، وزیر اطلاعات اشغالگران، قویا از طرح آوارگی اجباری حمایت و توصیه کرده ساکنان غزه در پایان جنگ به سینا منتقل شوند.

سند رسمی وزارت اطلاعات توصیه می‌کند که دستگاه امنیتی انتقال کامل همه ساکنان نوار غزه را به شمال سینا (سینای شمالی) به عنوان گزینه مطلوب در میان سه گزینه‌ای که در مورد آینده فلسطینیان در نوار غزه ارائه می‌دهد، توصیه می‌کند. این سند همچنین توصیه می‌کند که اشغالگران برای تخلیه ساکنان غزه به سمت سینا در زمان جنگ عمل کنند و در عین حال کشورهای جهان به رهبری آمریکا باید برای اجرای این اقدام مجاب شوند.

این سند ۱۰ صفحه‌ای به تاریخ ۱۳ اکتبر و حاوی آرم وزارت اطلاعات اشغالگران است.

این سند همچنین به صراحت و بدون هیچ ابهامی اجرای انتقال غیرنظامیان از غزه را به عنوان نتیجه مطلوب جنگ توصیه می‌کند.

طرح انتقال به چند مرحله تقسیم می‌شود. در مرحله اول، ساکنان غزه باید به سمت جنوب تخلیه شوند، در حالی که حملات نیروی هوایی به بخش شمالی نوار غزه آغاز می‌شود، در مرحله دوم ورود زمینی به غزه آغاز خواهد شد که منجر به اشغال کل نوار غزه از شمال تا جنوب و پاکسازی سنگرهای زیر زمینی مبارزان حماس می‌شود. همزمان با اشغال نوار غزه، شهروندان غزه به خاک مصر نقل مکان کرده و نوار غزه را ترک خواهند کرد و اجازه بازگشت دائم به آن را نخواهند داشت.

در این سند آمده است: «مهم است که گذرگاه‌ها به سمت جنوب قابل استفاده باشند تا امکان تخلیه غیرنظامیان به سمت رفح فراهم شود.»

یکی از مقامات وزارت اطلاعات تایید کرد که این سند درست است و از طرف شعبه سیاست گذاری در این وزارتخانه در اختیار دستگاه امنیتی قرار گرفته و قرار نبوده به رسانه‌ها برسد، اما وبگاه «Calcalist» توانسته آن را به دست آورده و محتوای آن را منتشر کند.

به گفته یک مقام مسؤول در وزارت اطلاعات، کارکنان این وزارتخانه پشت این توصیه‌ها هستند.

این منبع تاکید کرد که مطالعات این وزارتخانه «بر اساس داده‌های اطلاعات نظامی نیست» و تنها به عنوان مبنایی برای بحث در داخل دولت استفاده می‌شود.

افشای سند صهیونیستی از طرح تل‌آویو برای کوچ اجباری مردم غزه به سینای مصر سند درزیافته اشغالگران

در این سند، پیشنهاد می‌شود که کمپینی برای شهروندان غزه ترویج شود که «آنها را برای موافقت با این طرح تشویق کند» و آنها را وادار به تسلیم زمین‌های خود کند، به این ترتیب مشخص می‌کند که پیام‌ها باید حول محور از دست دادن زمین‌هایی در غزه باشد. این امر بدان معنی است که برای آنها روشن شود دیگر امیدی به بازگشت به سرزمین‌هایی که اشغالگران در آینده نزدیک اشغال خواهند کرد، وجود ندارد.

در این سند آمده است: «شما این سرزمین را به خاطر رهبری حماس از دست خواهید داد - تنها گزینه این است که با کمک برادران مسلمان خود به مکان دیگری بروید.»

علاوه بر این، در این سند نوشته شده است که دولت باید یک کمپین عمومی را رهبری کند که برنامه انتقال را در جهان غرب «به نحوی که اسرائیل را تحریک و لکه دار نکند» جا بیندازد و در آن انتقال ساکنان از غزه به عنوان یک گام ضروری بشردوستانه که حمایت جهانی را جلب می‌کند، معرفی شود، به این بهانه که منجر به «تلفات کمتری در میان جمعیت غیرنظامی نسبت به تعداد تلفات مورد انتظار و تعداد تلفات باقی مانده» خواهد شد.

در این سند همچنین تصریح شده است که ایالات متحده باید در این گام مجاب شود تا بتواند مصر را برای جذب جمعیت غزه تحت فشار قرار دهد و سایر کشورهای اروپایی به ویژه یونان، اسپانیا و کانادا را برای کمک به جذب و اسکان جمعیت غزه مجاب کند.

وزارت اطلاعات اشغالگران گفته است که این سند از طریق این وزارتخانه در اختیار مقامات آمریکایی قرار نگرفته است، بلکه فقط در اختیار دولت و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

سند وزارت اطلاعات برای اولین بار در یک گروه کوچک داخلی واتساپ متشکل از فعالان راستگرا درز کرد که بازسازی رژیم جعلی اشغالگر را تبلیغ می‌کردند.

به گفته یکی از این فعالان، سند وزارت اطلاعات با وساطت «یکی از اعضای لیکود» به دست آنها رسیده است.

در رابطه با دشواری‌ها در زمینه اجرای این طرح، این سند بیان می‌کند که مصر طبق قوانین بین‌المللی موظف است اجازه عبور ساکنان را بدهد و ایالات متحده می‌تواند با اعمال فشار بر مصر، ترکیه، قطر و عربستان سعودی در این گام سهیم باشد. در حالی که امارات متحده عربی چه با منابع و چه با پذیرش افراد آواره به این ابتکار کمک خواهد کرد.

در این سند پیشنهاد شده است که کمپینی برای جهان عرب، کشورهایی مانند عربستان سعودی، مراکش، لیبی و تونس راه اندازی شود.

در نهایت، این سند بیان می‌کند که «کوچ دسته جمعی» جمعیت از مناطق جنگی یک «پیامد طبیعی و ضروری» است.

خطرناک‌ترین جایگزین

این سند ۲ گزینه دیگر را درباره شهروندان غزه در روز پس از جنگ ارائه می‌دهد. اولی وارد کردن حکومت خودگردان فلسطینی به غزه و دومی ایجاد یک حکومت محلی دیگر عربی به عنوان جایگزینی برای حماس است.

این سند مدعی است که هر ۲ گزینه از نظر استراتژیک و امنیتی برای اشغالگران نامطلوب هستند و پیام بازدارندگی کافی به خصوص برای حزب‌الله لبنان در پاسخ به حمله هفت اکتبر ارائه نخواهند کرد.

نویسندگان این مطالعه ادعا کردند که وارد کردن تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه «خطرناک‌ترین جایگزین» از بین سه گزینه است، زیرا ممکن است «به ایجاد یک کشور فلسطینی منجر شود.»

طبق گفته آنها، اختلاف بین مردم فلسطین یکی از موانع اصلی امروز تشکیل کشور فلسطین است و ممکن نیست که نتیجه حمله هفت اکتبر پیروزی بی‌سابقه‌ای برای جنبش ملی فلسطین و هموارکننده راه تشکیل کشور فلسطین باشد.

این سند می‌گوید مدل حکومت نظامی اشغالگران و حکومت مدنی تشکیلات خودگردان فلسطینی که در کرانه باختری وجود دارد، در غزه شکست خواهد خورد، زیرا هیچ راهی برای حفظ یک اشغالگری نظامی موثر در غزه وجود ندارد جز بر اساس حضور نظامی و بدون شهرک سازی و لذا در مدت کوتاهی تقاضای داخلی و بین‌المللی از اشغالگران برای عقب‌نشینی وجود خواهد داشت.

نویسندگان این سند افزودند که در چنین شرایطی، رژیم صهیونیستی یک قدرت استعماری با ارتش اشغالگر تلقی می‌شود.

طبق آنچه در سند نوشته شده است در مورد آخرین جایگزین، یعنی تشکیل یک رهبری محلی عربی به جای حماس، آن نیز نامطلوب است، زیرا هیچ جنبش مخالف محلی برای حماس وجود ندارد و رهبری جدید ممکن است تندروتر باشد. سناریوی ممکن تغییر ایدئولوژیک در برداشت نیست، بلکه ایجاد جنبش‌های اسلامی جدید و شاید افراطی‌تر است.

در نهایت ادعا می‌شود که اگر ساکنان غزه باقی بمانند تلفات زیادی در طول اشغال غزه رخ خواهد داد و این امر حتی بیشتر از انتقال ساکنان غزه به سینا، به وجهه بین‌المللی اسرائیل آسیب می‌رساند براساس همه این دلایل وزارت اطلاعات توصیه می‌کند تمام شهروندان برای همیشه از غزه به سینا منتقل شوند.

انتهای پیام

نظر شما