شناسهٔ خبر: 67508708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کل دادگستری گیلان تاکید کرد؛

بازنگری حریم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی به نفع مردم

رشت _ رییس کل دادگستری گیلان تاکید با تاکید بر بازنگری حریم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی به نفع مردم گفت: نهادهای نظارتی باید نسبت به غفلت‌های صورت گرفته پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح پنج شنبه در شورای قضائی گیلان که با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور در سالن اجتماعات دادگستری استان تشکیل شد، اظهار کرد: انتخابات حساسی و سرنوشت سازی را پیش رو داریم و مشارکت در این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به کارهای ارزشمند در حوزه ثبت اسناد و املاک در استان و کشور اضافه کرد: در حوزه ثبت اسناد و املاک در گیلان کارهای بزرگی صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

صادقی نیارکی با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و قوانین در حوزه ثبت اسناد و املاک بیان کرد: قانونمندی در ثبت اسناد و املاک سر لوحه کار قرار دارد.

وی با اشاره به سفرهای شهرستانی در گیلان افزود: بررسی مشکلات و چالش‌های حقوقی و قانونی مردم در سفرهای شهرستانی از نزدیک پیگیری و بررسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اجرای قانون حدنگار جلوی بسیاری از تخلفات را می‌گیرد، گفت: اجرای حدنگار میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه تقسیم ترکه از مهم‌ترین چالش‌های حقوقی است، اضافه کرد: تقسیم ترکه یکی از پیچیده‌ترین مسائل حقوقی است و سبب افزایش تشکیل پرونده‌های قضائی می َشود.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی تشکیل پرونده‌های قضائی افزود: تشکیل پرونده‌های قضائی افراد را از هم دور می‌کند و بار منفی و روحیه غضب و خشمناکی را به جامعه تلقین می‌کند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ازدیاد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی بیان کرد: تمرکز کار در مجموعه قضائی گیلان را روی کاهش پرونده‌ها و سرعت بخشی گذاشتیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه حدود ۵ هزار هکتار زمین‌های مردم بلاجهت به نام دولت ثبت شده است، گفت: تالاب انزلی طبق مستندات و شواهد ۱۹ هزار هکتار است اما ۲۶ هزار هکتار به نام دولت سند خورده شد است.

وی با اشاره به سفر زودهنگام رئیس قوه قضائیه به گیلان افزود: موانع و چالش‌های پیش روی ساماندهی حرایم در رودخانه‌ها و تالاب انزلی به جد پیگیری و بررسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در مساله حریم تالاب انزلی نارضایتی وجود دارد، گفت: برخی گره گشایی‌ها و ساماندهی حرایم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی نیازمند تصمیمات مرکزی است.

وی با اشاره به ثبت ۱۱۱ هزار هکتار سند توسط آب منطقه‌ای در اطراف اراضی رودخانه سفیدرود افزود: ثبت این مقدار اراضی کشاورزی به نام یک سازمان در حاشیه سفیدرود منطقی و کارشناسی نیست و نارضایتی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف حریم رودخانه سفیدرود بیان کرد: بازنگری حریم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی با توجه به رعایت حال مردم و منافع عمومی مورد توجه است.

صادقی نیارکی با انتقاد از عملکرد انفعالی نهادهای نظارتی در خصوص حریم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی اضافه کرد: نهادهای نظارتی باید نسبت به غفلت‌های صورت گرفته در خصوص رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی پاسخ دهند.

نظر شما