شناسهٔ خبر: 67508529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سازمان ملی هوش مصنوعی تا هفته آینده افتتاح می‌شود

چندی پیش معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور خبر از افتتاح قریب‌الوقوع سازمان هوش مصنوعی داده بود. او دیروز در حاشیه جلسه چهارشنبه هیأت دولت، زمان قطعی این رویداد را اعلام کرد. روح‌الله دهقانی فیروزآبادی گفت: چهارشنبه آینده سازمان ملی هوش مصنوعی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دهقانی پیش از این با بیان اینکه افتتاح این سازمان از اصلی‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور شهید بود، آن را دستاورد مهم دولت سیزدهم خوانده بود.

دهقانی روز گذشته نیز گفت: امیدوارم رئیس‌جمهوری که سکان دولت را بر عهده می‌گیرد، بتواند با آرامش کارها را به جلو ببرد. معاون علمی ریاست‌جمهوری، گفت: مهم‌ترین موضوعی که بسیار به آن نیازمند هستیم و لازم است در آن ادامه مسیر بدهیم، مسئله هوش مصنوعی است. خدا را شکر در ۱۰‌ماه گذشته و با پیگیری رئیس‌جمهور شهید، تأسیس مرکز ملی هوش مصنوعی و سازمان ملی هوش مصنوعی ابلاغ شده است و این سازمان چهارشنبه هفته آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام هزینه‌ها و بودجه لازم برای تهیه زیرساخت‌های آن صورت گرفته است و امیدواریم از این موضوع، پشتیبانی شود تا پایان سال دارای سازمان پرتوان هوش مصنوعی
باشیم.
وی با اشاره به نزدیکی انتخاب رئیس‌جمهور جدید گفت: وظیفه تک تک افراد ملت است که به رئیس‌جمهور فارغ از اینکه هرکس باشد، احترام گذاشته و با او همکاری کنند؛ زیرا این کشور نیازمند همدلی و همراهی است.

طبق سند ملی هوش مصنوعی، سازمان ملی هوش که تحت نظر رئیس‌جمهور تأسیس می‌شود، وظیفه برنامه‌ریزی، هماهنگی و تسهیل در اجرای سند را برعهده دارد. سازمان ملی هوش مصنوعی تا پیش از این، با عنوان مرکز ملی هوش مصنوعی فعالیت داشته است تا ضمن تسهیل در امور مربوط به اکوسیستم هوش، اقدامات لازم را برای تصویب این سازمان به سرانجام رساند.

نظر شما