شناسهٔ خبر: 67508039 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سازمان ملل: از هر ۱۰ تن در غزه ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند

منصوره حسنی

سازمان ملل اعلام کرد از هر ۱۰ تن از ساکنان غزه دست‌کم ۹ تن به دلیل تجاوزات ویرانگر رژیم صهیونیستی که از حدود ۹ ماه قبل ادامه دارد، یک‌بار آواره شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «آندریا دی دومینیکو» مدیر دفتر هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در اراضی اشغالی فلسطین اظهار داشت جامعه انسانی با در نظر گرفتن اینکه بیش از ۳۷ هزار تن از اکتبر ۲۰۲۳ به شهادت رسیده و ۱۱۰ هزار تن غزه را ترک کرده‌اند مجموع شمار ساکنان غزه در شرایط فعلی را حدود ۲.۱ میلیون تن ارزیابی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آنها ارزیابی می‌کنند که مابین ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار تن همچنان در شمال غزه هستند و قادر به انتقال به سمت جنوب نیستند، تصریح کرد: از هر ۱۰ تن  در غزه دست کم ۹ تن یک‌بار و در برخی موارد ۱۰ مرتبه آواره شده‌اند.

این مقام سازمان ملل گفت افرادی که طی ۲ روز گذشته در پی دستور تخلیه خان یونس در جنوب نوار غزه از سوی اسرائیل آواره شدند ضرورتا به رقم آوارگان اضافه نمی‌شود زیرا بسیاری از آنها قبلا آواره شده‌اند.
 
وی تاکید کرد در هر بار که مردم آواره می‌شوند آنها ناگزیرند مجددا کنترل زندگی خود را به طور کامل به دست گیرند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به شهروندان فلسطینی دستور داد تا مناطق شرق خان یونس را تخلیه کنند که این امر موجب شد آنها به سمت منطقه المواصی واقع در شهر رفح جنوب نوار غزه کوچ کنند.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد ۲۵۰ هزار شهروند مجددا از خان یونس کوچ کنند و تاکید کرد هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.
 
انتهای پیام

نظر شما