شناسهٔ خبر: 67507569 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المیادین: پاسخ حماس به مسائل اصلی در بسته پیشنهادی تغییر نکرده است

تهران- ایرنا- شبکه المیادین به نقل از یک منبع گزارش داد که حماس در پاسخ به بسته پیشنهادی آتش‌بس، بر مواضع خود تأکید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شبکه المیادین به نقل از یک منبع نوشت که حماس در پاسخ به بسته پیشنهادی آتش‌بس بر مواضع خود در خصوص تثبیت آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کرده است.

این منبع افزود که حماس بر ضرورت عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) و گذرگاه رفح و نیز مخالفت با هر گونه «وتو»ی آزادسازی اسرای محکوم به حبس ابد، پافشاری کرده است.

به گفته این منبع، حماس در خصوص دو بند ۸ و ۱۴ مربوط به تضمین تداوم مذاکرات تا دستیابی به توافق آتش‌بس دائمی انعطاف نشان داده است.

«حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب تأیید کرد که این جنبش پاسخ خود به بسته پیشنهادی آتش‌بس و تبادل اسرا را از طریق کشورهای میانجی‌گر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وی گفت: ما تمایل زیادی برای دستیابی به توافق برای توقف جنگ داریم و به صورت مستمر با کشورهای میانجی‌ در ارتباط هستیم.

این مقام حماس افزود: برخی از افکار و نظرات را با برادران کشورهای میانجی‌ و با هدف توقف تجاوزگری علیه ملت فلسطین مبادله کردیم.

در همین ارتباط خبرگزاری رویترز به نقل از موساد گزارش داد که کشورهای میانجی، پاسخ حماس در خصوص پیشنهاد آتش بس در غزه را به رژیم صهیونیستی اسرائیل تحویل داده اند.

نظر شما