شناسهٔ خبر: 67507524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در خراسان‌شمالی پرداخت شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: ۵۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در دولت سیزدهم به متقاضیان استان پرداخت شد که نشان از تلاش دولت برای خانه‌دار شدن مردم است.

صاحب‌خبر -

سیدعلی میرکریمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات در قالب طرح های گروه‌های انبوه ساز، نهضت ملی مسکن، مسکن شهری و روستایی، احیای بافت فرسوده، خودمالکی و گروه‌های ساخت در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی افزود: بیشترین میزان تسهیلات در بخش مسکن با عاملیت بانک مسکن پرداخت شده است و خوشبختانه شاهد همکاری بسیار مناسب شعب این بانک در خراسان شمالی هستیم.

پرداخت ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی نیز در این باره گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در کمک به تولید و تامین مسکن تلاش دارد تا اعتبار لازم برای اجرای طرح ها را تامین و در اختیار قرار دهد و رویکرد رونق ساخت و ساز در جامعه است.

حمیدرضا همت آبادی افزود: هشت هزار و ۲۵۰ تقاضا به ارزش ۳۷ هزار میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد با شعب بانک مسکن استان شده و تاکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح های مختلف در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکهزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد تاکنون پیش‌ فروش شده است.

وی درباره پرداخت تهسیلات به مسکن روستایی گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ قرارداد با بانک ها برای ساخت واحدهای مسکن روستایی منعقد شده که برای ساخت ۸۰۰ واحد تسهیلات به میزان ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما