شناسهٔ خبر: 67506840 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

جمعه شب در یورو ۲۰۲۴ خواهیم دید/ دو فینال در یک‌چهارم‌نهایی!

روی کاغذ دیدار فردای آلمان و اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، نزدیک‌ترین مسابقه این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، این دو کشور بهترین خط حمله مسابقات را نیز در اختیار دارند جایی که آلمان ۱۰ گل در چهار مسابقه به ثمر رسانده و اسپانیا در تعداد بازی‌های مشابه ۹ گل‌زده است. همین‌طور بهترین گلزن و بهترین مشارکت‌کننده در گل در یورو ۲۰۲۴ نیز از این دو تیم هستند. جمال موسیالا از آلمان با سه گل در صدر جدول بهترین گلزنان است و فابیان روئیز از اسپانیا نیز دو گل و دو پاس گل را ثبت کرده و از این حیث بهترین است. شاید برخی معتقد باشند بین دو تیم، اسپانیا در چند بازی گذشته درخشان‌تر ظاهر شده و شانس بیشتری برای پیروزی این بازی دارد اما امتیاز میزبانی برای آلمان می‌تواند شرایط را به کلی تغییر دهد.

اسپانیای یورو ۲۰۲۴ هر سه بازی دور گروهی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و در یک شانزدهم نهایی مقابل گرجستان نیز بی‌رحم بود. این تیم تحت مربیگری لوئیز دلافوئنته نسبت به گذشته که تحت تأثیر شدید بازی مالکانه بود، بیشتر به سمت ارائه بازی مستقیم و پویا رفته است. به نظر می‌رسد اسپانیا به خوبی با تاکتیک‌های فوتبال مدرن، خود را هماهنگ کرده و در این تیم مدل‌هایی از تنوع و انعطاف تاکتیکی می‌بینیم که می‌تواند در هر شرایطی از بازی تغییر کند. همین‌طور یکی از نقاط قوت جالب توجه در تیم ملی اسپانیا جناحین بوده است. ظهور پدیده ۱۶ ساله‌ای به نام لامین یامال و همین‌طور اوج‌گیری نیکو ویلئامز بیست‌ویک ساله به ماتادورها از جناحین توانایی خاصی در پیروزی در نبردهای یک به یک داده که پیش از این در بین آن‌ها کمتر شاهد بودیم.

از طرف دیگر از آلمانِ میزبان توقع زیادی می‌رود. با اینکه آن‌ها راحتی اسپانیا را در کنار زدن رقبا از خود نشان نداده‌اند، اما کیفیت و قدرت آن‌ها به وضوح قابل مشاهده است. سفید و مشکی پوشان در دور گروهی با ۷ امتیاز صدرنشین بودند و در یک شانزدهم نهایی دانمارک مستحکم را نیز با دو گل شکست دادند. خط حمله ژرمن‌ها نقطه قوت آن هاست جایی که با ۱۰ گل تا اینجای کار (که البته پنج گل از آن‌ها در بازی افتتاحیه مقابل اسکاتلند به ثمر رسید) بهترین خط حمله مسابقات را دارند. یولیان ناگلزمن یک رویکرد تازه به‌مانشافت داده که شامل بازی با ضرب آهنگ بالا و نمایشی تهاجمی است، چیزی که همه مردم آلمان از آن استقبال کرده‌اند.

باید منتظر ماند و دید برنده این فینال زودرس که از ساعت 19:30روز جمعه در ورزشگاه شهر اشتوتگارت برگزار خواهد شد کدام تیم است.

پرتغال – فرانسه؛ تکرار فینال یورو ۲۰۱۶

دیگر مسابقه بزرگ دور یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ هم جمعه شب بین پرتغال و فرانسه برگزار می‌شود. این مسابقه که یادآور فینال یورو ۲۰۱۶ است، می‌تواند برای هواداران فوتبال جذابیت‌های زیادی داشته باشد.

یکی از بازی‌های دراماتیک مرحله قبل، تقابل پرتغال با اسلوونی بود، به‌خصوص وقتی کریستیانو رونالدو در آخرین دقایق مسابقه پنالتی خود و بنجامین ششکو یک موقعیت بسیار بزرگ تک به تک را برای اسلوونی از دست داد تا بازی به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود. آنجا با اینکه رونالدو پنالتی خود را گل کرد اما این دیگو کاستا دروازه‌بان عنابی پوشان بود که با سه سیو پنالتی در نقش قهرمان ظاهر شد و شاگردان روبرتو مارتینز را به این مرحله آورد. پرتغال همین الان هم موفق شده پا را فراتر از مرحله‌ای بگذارد که در یورو ۲۰۲۰ از آن حذف شد، اما آن‌ها می‌دانند حتی اگر از پس بازی سخت مقابل فرانسه هم بر بیایند یک رقابت سخت دیگر بین برنده اسپانیا و آلمان در نیمه نهایی انتظارشان را می‌کشد. آن‌ها در دور گروهی در ابتدا قابل اطمینان عمل کردند اما شکست ۲-۰ در بازی پایانی مقابل گرجستان باعث شد در این سمت سخت جدول قرار گیرند. بازی با اسلوونی دومین دیدار پیاپی بود که آن‌ها بدون گل‌زده مسابقه را ترک می‌کنند و این اصلاً زمان مناسبی برای گم کردن دروازه برای ستاره‌های آن‌ها نیست.

از ضعف در خط حمله گفتیم و باید به شرایط بحرانی فرانسه هم اشاره کنیم. چهار بازی در یورو ۲۰۲۴ گذشته و هنوز هیچ‌کدام از بازیکنان این کشور نتوانسته‌اند در جریان بازی، دروازه حریفان را باز کنند. سه گل که با دو گل به خودی و یک گل از روی نقطه پنالتی بدست آمده، نشان می‌دهد امباپه، کریزمان و هم تیمی‌هایشان اگر می‌خواهند همچنان به عنوان یکی از مدعیان اصلی به کار ادامه دهند باید خیلی زود گلزنی را شروع کنند. البته فرانسه هرچقدر در حمله ضعیف بوده اما دیدیه دشان بعد از کسب سومین کلین شیت در بازی مقابل بلژیک می‌تواند به مدافعان و دروازه‌بان خود افتخار کند.

تقابل دو تیم فرانسه و پرتغال جمعه از ساعت 22:30 در ورزشگاه هامبورگ برگزار می‌شود جایی که هواداران شاید شاهد کنار رفتن ستاره‌ای مثل امباپه و یا تماشای رونالدو در لباس ملی در یک تورنمنت بزرگ برای آخرین بار باشند.

نظر شما