شناسهٔ خبر: 67506617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

«خانه کودک» در پارک باغشمال تبریز احداث می‌شود

شهردار منطقه ۳ تبریز از احداث «خانه کودک» در پارک باغشمال خبر داد و گفت: شهرداری با مشارکت بخش خصوصی در مجموعه تاریخی فرهنگی پارک باغشمال، خانه کودک احداث می‌کند.

صاحب‌خبر -

علی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در راستای احیای هویت و توسعه پارک فرهنگی تاریخی باغشمال تبریز در یکی از سالن‌های این مجموعه، «خانه کودک» اعم از شهربازی مسقف به مساحت ۷۵۰ مترمربع در حال احداث است.

وی افزود: شهرداری منطقه ۳ تبریز با مشارکت بخش خصوصی در مجموعه تاریخی فرهنگی پارک باغشمال، خانه کودک (شهربازی مسقف) احداث می‌کند که عملیات احداث این خانه در یکی از سوله‌های بازسازی و بهسازی شده پارک باغشمال و در ۷۵۰ مترمربع مساحت ادامه در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۳ تبریز ادامه داد: با احداث این شهربازی مسقف در این پارک در نقطه مرکزی شهر، امکان خوبی برای خانواده‌ها فراهم می‌شود تا کودکان‌شان هنگام حضور در پارک بتوانند از فضای اختصاصی بازی به‌صورت ویژه استفاده کنند.

قاسمی با اشاره به تکمیل پروژه «کلاه فرنگی» در پارک باغشمال تصریح کرد: این عملیات در مرحله بتن‌ریزی است، به‌نحوی که در بتن‌ریزی ستون‌های سقف این پروژه، کف‌سازی مسیر منتهی به ضلع جنوبی عمارت کلاه‌فرنگی نیز در ۲۰ هزار مترمربع در حال اجرا است.

وی گفت: پروژه عمارت کلاه‌فرنگی یکی از پروژه‌های فرهنگی منطقه برای بازیابی هویت تاریخی تبریز در محدوده مجموعه فرهنگی پارک باغشمال است که امیدواریم با پیش‌بینی اعتبار لازم سال جاری شاهد تکمیل این پروژه تاریخی و فرهنگی باشیم.

به گزارش ایمنا، عمارت کلاه فرنگی پارک باغشمال بنایی متشکل از دو سالن و یک فضای گنبدی شکل هشت‌ضلعی در وسط عمارت در جهت شرقی غربی، با زیربنایی به وسعت ۱۹۰۰ مترمربع در مراحل آماده‌سازی برای بتن‌ریزی فونداسیون است.

نظر شما