شناسهٔ خبر: 67506520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۸۵ امامزاده اصفهان برگزار می‌شود - اکو

اقتصاد ایران: اصفهان- معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۸۵ امامزاده استان اصفهان طی ایام محرم و صفر خبرداد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین ولی الله روان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای طرح ویژه سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان استان اصفهان اظهار کرد: این طرح از ۱۷ تیر ماه تا ۱۴ شهریور ماه مطابق با اول محرم تا پایان ماه صفر در سه سطح اجرایی می‌شود.

وی، هدف از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی را استمرار و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای عاشورا و الگوگیری از آن برشمرد و گفت: اجرای امینانه نیات واقفان و استفاده حداکثری از ظرفیت هیئات و به ویژه جوانان و نوجوانان از دیگر اهداف این طرح است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه برای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۸۵ بقعه در سه سطح برنامه‌ریزی شده است، افزود: بقاع سطح یک که ۱۴ بقعه هستند ویژه برنامه‌هایی برای ایام محرم و صفر دارند و در ۳۵ بقعه سطح ۲ شاخص استانی نیز برنامه داریم ضمن اینکه در مابقی بقاع نیز برنامه‌ها در حد ظرفیت‌ها و توان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام روان خاطرنشان کرد: در بقاع سطح یک بحث آماده سازی و سیاه پوشی صحن‌ها و تابلوهای نمایشگاهی و مراسم سیاه پوشانی سنتی جایگاه در صحن بقاع و دعوت از دسته جات برای استفاده از این جایگاه و هماهنگی با صدا و سیما برای پوشش برنامه‌ها
هماهنگی لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: اجرای مراسم تعویض پرچم با بیرق شهادت سیدالشهدا با حضور هیئات مذهبی از طریق شبکه‌های استانی، ویژه برنامه احلی من العسل ۲۱ تیر ماه همزمان با پنجم محرم از صدا و سیما پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی در روز ۲۲ تیر مصادف با ۶ ماه محرم از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح برگزار خواهد شد، ادامه داد: عزاداری سوگواره تاسوعا و عاشورا نیز از دیگر برنامه طی ایام دهه اول محرم است که هماهنگی برای اجرای آن در صحن بقاع انجام شده است.

حجت الاسلام روان با بیان اینکه همایش رهروان زینبی ویژه بانوان همزمان با روز شهادت امام سجاد (ع) برگزار خواهد شد، افزود: برپایی خیمه‌های معرفت از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌ها با قرائت قرآن با حضور همه قاریان ممتاز آغاز خواهد شد، گفت: اجرای برنامه‌ها در بقاع سطح ۲ و سه تفاوت‌های جزئی خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، راه اندازی کاروان‌های عزا با حضور مداحان و زائران جوان و نوجوان، حمایت از تعزیه خوانی و شبیه خوانی، نصب تصاویر شهدا و تهیه پرچم با همکاری خیران را از دیگر برنامه‌های ایام محرم برشمرد و گفت: در حوزه فضای مجازی شبکه شمیم افق پیش بینی شده و مطالب در فضای مجازی نیز منتشر خواهد شد.

نظر شما