شناسهٔ خبر: 67506372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بهار ۱۴۰۳؛

موتورسواران رکورددار تصادفات خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- معاون عملیات پلیس راه خراسان شمالی گفت: ۷۹ فقره تصادف با موتور سیکلت در سه ماهه نخست امسال در این استان ثبت شد.

صاحب‌خبر -

پرویز رضایی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۱۰ فقره تصادف منجر به فوت و ۶۹ فقره جرحی بود که ۱۱ نفر فوت کردند و ۷۰ نفر مجروح شدند.

وی افزود: اکثر فوتی های موتورسیکلت ها جوانان و بیشترین مقصران راکبان هستند که از شانه خاکی و کنار جاده عبور نمی کنند و با سرعت بالا و عدم رعایت نکات ایمنی باعث تصادف می شوند.

معاون عملیات پلیس راه خراسان شمالی اضافه کرد: تصادف موتور سیکلت بیشتر در محور باباامان از ساعت ۲۱ شب به بعد گزارش می شود و موتورسواران در کنارگذر شمالی بجنورد تردد بسیاری دارند که بیشتر آنها فاقد کلاه ایمنی هستند.

وی ادامه داد: موتور سیکلت ها نباید از سمت راست جاده حرکت و بین ماشین ها تردد کنند، باید سرعت بسیار پایین را رعایت کنند و داخل شهر بیشتر از ۵۰ کیلومتر تخطی نکنند زیرا که در غیر این صورت منجر به واژگونی، فوت و افزایش درصد جراحت می شود.

رضایی نسب تاکید کرد: با هدف کاهش تصادفات امسال ۲۱۰ کلاه ایمنی به راکبان موتوسوار در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه، جاجرم و راز رایگان اهدا شد.

وی بیان کرد: آموزش رانندگان موتورسیکلت همزمان با اهدای کلاه ایمنی برای ۵۰۰ نفر از راکبان جهت جلوگیری و کاهش تصادفات منجر به فوت و ضربه مغزی در استان برگزارشد و امید می رود با رعایت نکات ایمنی شاهد کاهش تصادفات این زمینه باشیم.

به گزارش ایرنا، بیشترین تصادفات خراسان شمالی در سال گذشته با ۲۶ درصد در محور بجنورد به جنگل گلستان رخ داده است. خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما