شناسهٔ خبر: 67506177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۵۶؛

نیروگاه برق خراب شد/ هویدا: انتقاد حق مردم است

کودتای نظامی در پاکستان و خبر بازداشت ذوالفقار علی بوتو و مخالفین وی، تیتر داغ شماره امروز سه شنبه ۱۴ تیر سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است. در سراسر پاکستان حکومت نظامی اعلام شده و ژنرال ضیاءالحق رئیس ستاد ارتش فرماندهی کودتا را در در دست دارد. کلیه فرودگاه‌ها و مرزها بسته شده و ارتباطات تلفنی با خارج قطع گردیده است. سربازان و تانکهای ارتش هم کلیه مواضع شهرهای مهم پاکستان را اشغال کرده اند. در ضمن ارتباط تلفنی بین تهران و پاکستان هم قطع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کودتای نظامی در پاکستان و خبر بازداشت ذوالفقار علی بوتو و مخالفین وی، تیتر داغ شماره امروز سه شنبه ۱۴ تیر سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است. در سراسر پاکستان حکومت نظامی اعلام شده و ژنرال ضیاءالحق رئیس ستاد ارتش فرماندهی کودتا را در در دست دارد. کلیه فرودگاه‌ها و مرزها بسته شده و ارتباطات تلفنی با خارج قطع گردیده است. سربازان و تانکهای ارتش هم کلیه مواضع شهرهای مهم پاکستان را اشغال کرده اند. در ضمن ارتباط تلفنی بین تهران و پاکستان هم قطع شده است.

امیرعباس هویدا نخست وزیر هم در سخنانی انتقاد را حق مردم دانسته و محدودیت‌های اتفاقی را ناشی از دیوان سالاری دانسته و گفته است اگر نتوانیم انتقاد را قبول کنیم جایی در انقلاب نخواهیم داشت.

IMG_20240704_072630_818

خبر دیگر اینکه روش امتحان اعزام دانشجو دگرگون شده که امتحان مشکل تر شده و دارندگان معدلهای بالا شانس قبولی بیشتری دارند.

اما خبری با تیتر قرمز درباره خرابی نیروگاه‌های برق فرانسوی در واحد نیروگاه رضاشاه کبیر در این صفحه دیده می‌شود که سوژه " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" امروز ماست که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

یک مقام‌ مسئول در وزارت نیرو اعلام کرد اولین واحد نیروگاه رضاشاه کبیر که در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه دیروز با ۴۰ مگاوات وارد مدار شده بود در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه از مدار خارج گردید.

پیمانکار در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه همانروز نیز واحد شماره ۳ را با ۶۵ مگاوات وارد مدار کرد که در ساعت ۱۷ مشکلاتی برای آن واحد پیش آمد و از مدار خارج شد. واحد شماره ۳ بعلت گرم شدن دستگاه‌های آن درساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه از مدار خارج شده و تحت تعمیر است.

IMG_20240704_072630_730

پیمانکار فرانسوی که قرار بود سه ماه قبل یک میلیون کیلووات برق در اختیار شبکه سراسری بگذارد متاسفانه با دو مرتبه بدقولی و عدم توانایی نتوانست حتی ۶۵ مگاوات برق را تحویل دهد.

جای بسی تعجب است که پیمانکاران و سازندگان معروف و دارندگان تکنولوژی نتوانسته اند به تعهدات خود بموقع عمل نمایند و خسارات زیادی به دولت شاهنشاهی وارد کرده اند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است که با خراب شدن دوباره نیروگاه‌های فوق، تمام برنامه های پیش بینی شده برای افزایش مصرف برق بر هم خورد.

صبح امروز وزارت نیرو وضع جدیدی را مجددا مورد ارزیابی قرار داد و قرار است برنامه محدودیت مصرف را کماکان با شدت تعقیب کند.

یک مقام‌ مسئول وزارت نیرو قسمت اعظم از عوارض و کمبودهای برق کشور را متوجه پیمانکار فرانسوی می‌داند که هنوز هم بدرستی نمی داند که نیروگاه‌ها را کی آماده  و تحویل خواهد داد!

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما