شناسهٔ خبر: 67505925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انقلاب اسلامی، تحولی عمیق در نظام سیاسی کشور ایجاد کرد انقلاب اسلامی، تحولی عمیق در نظام سیاسی کشور ایجاد کرد

نماینده منتخب مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران، به مثابه یک نقطه عطف در تاریخ معاصر تحولی عمیق در نظام سیاسی کشور ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -


فرهاد شهرکی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، به‌مثابه یک نقطه عطف در تاریخ معاصر تحولی عمیق در نظام سیاسی کشور ایجاد کرد و تأثیرات بنیادینی بر فرهنگ، جامعه و اقتصاد ایران گذاشت. این دگرگونی‌ها، مسیر توسعه را به سمتی هدایت کرد که در آن، ارزش‌های اسلامی و استقلال ملی به‌عنوان محور‌های اصلی شکل‌دهنده بودند.
 
وی افزود: بااین‌وجود، هر گونه کجروی از این مسیر می‌تواند به سست‌شدن دستاورد‌های انقلابی بینجامد. این دستاورد‌ها که شامل استقلال سیاسی، عدالت اجتماعی و خودکفایی اقتصادی هستند، به‌عنوان پایه‌های اساسی در حفظ هویت و ارزش‌های انقلابی شناخته می‌شوند.
 
شهرکی ادامه داد: رجعت به سیاست‌های غرب‌زده می‌تواند به بازسازی وابستگی‌های بین‌المللی منتهی شود که نه‌تن‌ها به ضعف هویت ملی و ارزش‌های اسلامی می‌انجامد، بلکه موجب دلسردی مردم از ایده‌آل‌های انقلابی و کاهش پشتیبانی عمومی شود.
 
وی تصریح کرد: در دوره‌ای که کشور به‌شدت به قدرت‌های خارجی وابسته بود و نگاه به بیرون داشت، توسعه و پیشرفت به بهای ازدست‌دادن فرصت‌های داخلی و توانمندی‌های محلی صورت گرفت. این وابستگی، مانع از رشد اقتصاد مقاومتی و نوآوری‌های مستقل مردم پایه شد.

نظر شما