شناسهٔ خبر: 67505909 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

فیلمسازان خوب و فضای مناسب تماشای فیلم در خراسان رضوی فراهم شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده در آیین افتتاح پردیس سینمایی ملل با اشاره به افتتاح سینما در تربت جام که صبح امروز صورت گرفت، گفت: تیرماه ۱۴۰۰، تنها ۷ سینما در استان داشتیم، اما امروز این رقم به ۲۰ سینما و ۹۷ سالن در استان رسیده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، میزان فروش در سینما‌ها ۲۲ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۱۴۱ میلیارد تومان رسیده است. امسال نیز از ابتدا تا کنون ۶۲ میلیارد تومان فروش داشتیم که اطمینان داریم تا پایان سال، رکورد ۱۴۰۲ را خواهیم شکست. 


محمد حسین‌زاده با اشاره به این مطلب که در طول دو، سه سال گذشته چندین فیلم سینمایی از هنرمندان خراسان داشتیم و پیشرفت در عرصه صنعت سینما را شاهد بودیم اظهار کرد: در جشنواره فیلم فجر سال گذشته شاهد حضور سه فیلم از کارگردانان مشهدی بودیم. 

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که در دولت شهید رئیسی، تلاش شد تا فیلمساز فیلم بسازد و سرمایه گذار سینما بسازد. هموار کردن این مسیر برای این افراد جزو وظایف ارشاد است که تا جای ممکن همکاری صورت گرفته است و از این افراد حمایت شده است. 

حسین‌زاده تصریح کرد: ساخت پردیس سینمای ملل نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است. مرز جغرافیایی که بین این دو کشور است عمرش کمتر از ۲۰۰ سال است، اما مرزی بین قلب‌های این دو کشور وجود ندارد. دلبستگی ما به افغانستانی‌ها بیش از اینهاست. دشمنی‌ها و توطئه‌های استعمارگران نمی‌تواند پیوند قلبی بین این دو کشور را تضعیف کند. 

وی خاطرنشان کرد: این محله به واسطه وجود اقوام و ملل مختلف و نخبگانی که در این منطقه حضور دارند می‌تواند فرصت‌های نابی را به وجود بیاورد و تاسیس پردیس سینمایی ملل نمونه این وحدت و استفاده از فرصت‌ها است.
 

در ادامه بهره‌بردار پردیس سینمایی ملل در این آیین گفت: پردیس سینمایی "ملل" به عنوان سیزدهمین سینما که در مدت فعالیت دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد شامل پنج سالن مدرن با ظرفیت ۵۸۷ صندلی است .

 

امیرحسین دبیرزاده هدف از احداث این مجتمع سینمایی در این منطقه از کلان شهر مشهد را (تقاطع بولوار شهید بابا نظر و شهید آوینی) پر کردن نبود مراکز تفریحی و فرهنگی کافی برای خانواده ها و جوانان در این منطقه و مناطق حاشیه ای همجوار ذکر کرد .

 

وی با ذکر اینکه حجم زیادی از جمعیت مشهد در حاشیه شهر سکونت دارند خاطر نشان کرد: تا قبل از افتتاح این پردیس اهالی این منطقه برای دسترسی به سالن های سینما می‌بایست متحمل وقت و هزینه تردد به مناطق برخوردار و هسته مرکزی شهر می شدند.

گفتنی است پردیس سینمایی ملل امروز در بلوار شهیدآوینی مشهد با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان سینمایی کشور و برخی مسئولان کشوری و استانی با ظرفیت ۵ سالن و ۶۰۰ صندلی افتتاح شد.

نظر شما