شناسهٔ خبر: 67505457 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دبیرخانه دائمی همایش مباهله در تویسرکان راه‌اندازی می‌شود

مسعود معینی دبیر علمی دومین همایش مباهله در همدان با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی همایش مباهله 14 تیرماه در شهرستان تویسرکان استان همدان راه‌اندازی می‌شود گفت: پیگیریم در سالهای آینده این همایش به صورت بین‌المللی برگزار شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، مسعود معینی با اشاره به برگزاری همایش علمی مباهله در شهرستان تویسرکان اظهار کرد: امسال دومین همایش ملی مباهله در استان همدان و در شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود که تفاوت آن با سال گذشته پذیرش مقالات علمی در همایش امسال است.
وی با اشاره به محورهای مختلف همایش مباهله که موضوعات دینی، اجتماعی، رواشناسی، سیاسی و... را شامل می‌شود گفت: خوشبختانه مقالات این همایش متنوع است و قریب به ۲۰ مقاله توسط کمیته علمی متشکل از اعضای هیات علمیه دانشگاه‌های سراسر استان جذب شده است.
دبیرعلمی همایش مباهله در همدان با اشاره به اینکه مقالاتی که امتیاز بالاتری کسب کردند، در روز همایش به صورت سخنرانی ارائه خواهند شد عنوان کرد: ۱۰ مقاله به صورت پوستری تهیه شده است.
 وی با اشاره به اینکه مقالات در حوزه‌های مختلف علمی ارسال شده و خوشبختانه تنوع جغرافیایی وجود داشته و از سراسر کشور مقالاتی دریافت شده است گفت: از تهران، خوزستان، قم، یزد و اصفهان، بندرعباس، اردبیل، همدان، ملایر، خلخال و اهواز آثاری ارسال شده است.
معینی با اشاره به وب سایت https://bsina.ir همایش و فراخوان جذب مقاله افزود: قرار است مقالات در چهار سایت از جمله پایگاه سیویلیکا، سمپزیا، کنسرسیوم محتوای ملی و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی نمایه شود. 
وی با بیان اینکه تفاهنامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان منعقد کردیم که  مقالات برتر در مجله علمی و پژوهشی این دانشگاه چاپ شود گفت: کتاب الکترونیکی مجموع مقالات مباهله با سربرگ همایش نیز منتشر خواهد شد.
دبیرعلمی همایش مباهله در همدان محورهای همایش مباهله را فرهنگ مباهله در جامعه، بانوان، دانشگاه‌ها و جوانان، حقانیت اهل بیت پیامبر(ص) در احادیث و روایات، ترویج روایات، تبیین و تعمیق و شناساندن معارف مباهله، جایگاه مباهله در اسلام و سایر ادیان، مباحث دینی و فلسفی مباهله، جایگاه رسانه در فرهنگ مباهله، تعیین جایگاه مباهله در اثبات حقانیت دعوت پیامبر(ص)، پیروزی بزرگ اهل بیت(ع) در تقابل با کفر، تقابل اسلام راستین با صهیونیست در دوران معاصر، نگاه تمدنی به مباهله و ... خواند.
وی با اشاره به اینکه در همایش مباهله پژوهشگران علاقمند به حوزه تحقیق و پروهش مباهله حضور خواهند داشت و مسئولان کشوری و استانی نیز دعوت شدند خاطرنشان کرد: فردا در روز همایش دبیرخانه دائمی همایش مباهله در شهرستان تویسرکان استان همدان راه‌اندازی خواهد شد و در این راستا هر سال همایشی در این شهرستان برگزار می‌شود. 
معینی با بیان اینکه به دنبال این هستیم همایش مباهله در سال آینده در سطح بین‌المللی برگزار شود تاکید کرد: متولی این همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است که سعی کردند به موضوع مباهله که کمتر به آن در جامعه توجه شده بپردازند و این واقعه تاریخی بهتر تبیین شود.

نظر شما