شناسهٔ خبر: 67505406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان ‌شمالی: ظلم ستیزی و بیگانه ستیزی باید احیا شود

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی،نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در دومین بزرگداشت مرزداران وطن،با اشاره به این که خداوند انسان‌ها در گروه‌ها و قبایل مختلف خلق کرد تا از یکدیگر باز شناخته شوند، تصریح کرد:آنچه مهم است،انسانیت و تقوا و رعایت ارزش های دینی و انسانی است که در میان کرمانج هاوجود دارد.
حجت الاسلام "رضا نوری" به وجود قومیت های مختلف در استان هم اشاره کرد و از وحدت، یکدلی و همدلی مردم این خطه سخن گفت که درکنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می‌کنند و روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی و شادی‌ها و غمهایشان درهم آمیخته است.
وی هم چنین از این که کرمانج را در منطقه به غیرت و عشق به مولا می‌شناسند،سخن گفت و به وجود سرداران با غیرت کرمانج هم چون سردار عیوض خان و محمدزاده، ایرج رستمی اشاره کرد که برای دفاع از خاک کشور،جانفشانی کردند‌و از این روی بر احیاشدن ظلم ستیزی و بیگانه ستیزی که درمیان کرمانج‌ها وجود داشته،تاکیدکرد.
امام جمعه بجنورد هم چنین بر پرداختن به مقوله غیرت در موسیقی و شعر برای انتقال به نسل‌های آینده تاکید و آن را ضرورتی انکارناپدیر برشمرد.

سخنرانی تنی چند از اساتید دانشگاه و پژوهشگران ،اجرای موسیقی تک نوازی، اجرای نوای قوشمه،اجرای شعر و دکلمه و اهدای تقدیر نامه و تندیس به هنرمندان و پیشکسوتان از جمله برنامه های این مراسم بود.

نظر شما