شناسهٔ خبر: 67504925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

در جریان برگزاری کنفرانس آلکو در تهران اعلام شد

ایران عمیقا به رعایت حقوق بشر حین مبارزه با تروریسم پایبند است

صاحب‌خبر -

کنفرانس سازمان حقوقی مشورتی آسیایی - آفریقایی (آلکو) با عنوان «پیشگیری و مقابله با تروریسم: نگرش‌های آسیایی و آفریقایی» در تهران برگزار شد.
این کنفرانس با حضور رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، و عباسعلی کدخدایی، مشاور وزیر امور خارجه، دبیرکل آلکو، نمایندگان کشورهای عضو این سازمان و روسای نمایندگی‌های عضو آلکو در تهران، نمایندگانی از سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا، سازمان همکاری شانگهای، استادان دانشگاه و مؤسسات فکری برگزار شد. رضا نجفی، معاون حقوقی وزارت امور خارجه، در این کنفرانس اظهار داشت: امیدوارم کنفرانس حاضر اثربخش و موجب ابتکارات و ایده‌های کارآمد برای مقاصد و اهداف سازمان در زمینه حقوق بین‌الملل ناظر بر پیشگیری و مبارزه با تروریسم باشد.وی افزود: ایران به‌عنوان یک قربانی این جنایت را در همه اشکال محکوم می‌کند. در طول چند دهه اخیر ایران شاهد شهادت بیش از 17هزار از شهروندان خود ازجمله یک رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضاییه و دیگر مقامات بوده است. مسئولیت اینها به‌عهده گروهک تروریستی منافقین بوده است. البته ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط رژیم اسرائیل و ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد را باید به این سیاهه افزود.
معاون حقوقی وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران عمیقا به رعایت حقوق بشر حین مبارزه با تروریسم پایبند است. حقوق بشر نباید به‌عنوان حمایت از تروریست‌ها به‌کار گرفته شود. این سیاست برخی کشورهای غربی که عملا موجب پناه دادن به تروریست‌ها شده است باید کنار گذاشته شود.

کدخدایی: ایران برای آلکو اهمیت زیادی قائل است
در ادامه، کدخدایی، مشاور وزیر امور خارجه، با تشکر از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس اظهار داشت: ایران برای آلکو به‌عنوان یک مجمع همه‌جانبه اهمیت زیادی قائل است. مجمعی که دولت‌ها می‌توانند به بحث و تبادل نظر بپردازند. ایران به حمایت از دبیرکل در انجام وظایف خود ادامه خواهد داد.وی افزود: ایران به‌عنوان قربانی تروریسم، فعالانه به مقابله با تروریسم پرداخته است. به همین دلیل 29اوت به‌عنوان روز مبارزه با تروریسم در ایران تعیین شده است.

 

نظر شما