شناسهٔ خبر: 67504308 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عارف: اگر می خواهیم ایران برای ایرانیان باشد، باید به پزشکیان رای دهیم

محمدرضا نورمحمدیان

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: اگر به ایرانی آباد، آزاد و سربلند و مقتدر و پاسخگو به مطالبات مردم اعتقاد داریم و اگر می‌خواهیم ایران برای ایرانیان باشد باید به پزشکیان رای دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان شامگاه چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ در آخرین تجمع انتخاباتی حامیان پزشکیان در ورزشگاه حیدرنیای تهران برگزار شد گفت: از مردم خوب کشورمان که در جمعه گذشته زمینه را برای انتخاب یک رئیس جمهور اخلاق  مدار، متعهد و کاردان فراهم کرده‌اند، تشکر می‌کنم و انشاءالله در جمعه آینده مردم خوب کشور کار ناتمام خود را تمام خواهند کرد.

وی افزود: اگر روند مسائل و رویدادهای سیاسی چهار دهه گذشته را مرور کنیم در یک ارزیابی کلی به دو دیدگاه و تفکر و شیوه حکمرانی در کشور می‌رسیم؛ یک دیدگاه که ریشه در آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های حاکم بر آن دارد همواره پایبند شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری و مردم را باور دارد اما دیدگاه دوم که نظام را یک نظام ایدئولوژیک می‌داند و نگاهی قیم مآبانه و انحصار طلبانه به مردم دارد پایبند به استمرار حضور خود به هر قیمت و هزینه‌ای دارد و این دیدگاه ریشه در تفکر حجتیه دارد. در دیدگاه اول، وظیفه حکومت نشان دادن راه و فراهم آوردن امکانات لازم برای حرکت و پیشرفت در چارچوب قانون است و مردم اصالت دارند اما در دیدگاه دوم که اصالت را به ماندگاری خود می‌دهد،  وظیفه حکومت را رساندن مردم به مقصد نهایی با هر هزینه و قیمتی میداند و قانون و اجرای آن بهانه‌ای برای تحقق  منویات خود می‌باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در دیدگاه اول، مردم ولی نعمت دولتمردان هستند و حرف آخر را مردم می‌زنند و دولت خدمتگزار مردم است اما در نظر دیدگاه دوم مردم زینتی بیش نیستند و تصمیمات توسط جریان خاصی اتخاذ می‌شود و مردم باید معنویات و دستورات این جریان را عملی کنند و هیچ اعتراضی پذیرفته نیست. در دیدگاه اول قانون اصالت دارد و اجرای قانون یک اصل است اما در دیدگاه دوم قانون نقش پوششی و تشریفاتی دارد و ملاک تحقق منویات این جریان است. 

در دیدگاه اول همه مردم از حقوق برابر برخوردارند و مردم سالاری دینی و عدالت اجتماعی مورد توجه است اما در دیدگاه دوم مردم برای من بیاد و نظرات سلایق گروه‌های خاص هستند و با هر اختلاف نظری با حاکمیت برخورد تند می‌شود. در دیدگاه اول سرنوشت کشور را مردم تعیین می‌کند و در دیدگاه دوم مردم صرفاً مجری منویات افراد خاص هستند و سرنوشت کشور را این افراد تعیین می‌کنند.

عارف تأکید کرد: امروز کشور ما بر سر یک دوراهی قرار دارد؛ نتیجه انتخابات دور اول در جمعه گذشته، رقابت بین دو نفر را نتیجه نداد بلکه ما روبرو شدن این دو دیدگاه و دو تفکر و این دو روش حکمرانی را شاهدیم؛ صاحبان اصلی این کشور یعنی مردم باید در جمعه آینده تصمیم بگیرند که کدام رویکرد باید حاکم شود؛ حاکمیت قانون اساسی و اجرای دقیق همه اصول آن از جمله اصول فصل سوم که مربوط به حقوق ملت است یا حاکمیت یک سلیقه و شیوه خاص بسته و قیم مآبانه و انجمن حجتیه‌ای در کشورداری.

وی اظهار کرد: اگر به ایرانی آباد، آزاد و سربلند و مقتدر و پاسخگو به مطالبات مردم اعتقاد داریم و اگر می‌خواهیم ایران برای ایرانیان باشد باید به پزشکیان رای دهیم. همچنین اگر می‌خواهیم بمانیم و پیشرفت کنیم باید دیدگاه اول بر کشور حاکم شود و  اگر می‌خواهیم مردم یعنی صاحبان اصلی کشور تصمیم گیرنده باشند باید پزشکیان بیاید. اگر می‌خواهیم به مطالبات ۶۰ درصد مردمی که در دور اول نیامدند رسیدگی شود و گفت‌وگوی ملی ملاک رفع کدورت‌ها باشد باید به پزشکیان رای دهیم.

انتهای پیام

نظر شما