شناسهٔ خبر: 67504195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

مخبر: ایران برای اولین بار به عنوان عضو در اجلاس شانگهای شرکت می‌کند

کفیل ریاست‌ جمهوری گفت: در اجلاس شانگهای که در قزاقستان برگزار می‌شود ایران برای اولین‌ بار به‌عنوان عضو شرکت می‌کند و موقعیت بسیار مهمی است؛ زیرا سران کشورهای بزرگی در این اجلاس حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری  پیش از عزیمت به قزاقستان برای حضور در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با بیان اینکه ایران برای نخستین‌بار به‌عنوان عضو در اجلاس شانگهای شرکت می‌کند، گفت: در این اجلاس بحث‌هایی که توسط رئیس‌جمهور فقید در اجلاس نخست‌وزیران مطرح شده را پیگیری می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه از یاد شهید رئیسی نمی‌توان یک‌لحظه هم جدا شد، اظهار کرد: از موفقیت‌های بزرگ رئیس‌جمهور شهید در بحث دیپلماسی، عضویت در سازمان همکاری شانگهای، بریکس، تجارت آزاد اوراسیا بود که حاصل شد و امروز کشور از این مواهب به‌صورت جدی برخوردار است که امیدواریم فعالان اقتصادی کشور بتوانند از این فرصت استثنایی که ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته باشند.
سرپرست ریاست‌جمهوری اضافه کرد: در اجلاس شانگهای که در قزاقستان برگزار می‌شود، ایران برای اولین‌بار به‌عنوان عضو شرکت می‌کند و موقعیت بسیار مهمی است زیرا سران بزرگی در این اجلاس حضور دارند.
مخبر  تصریح کرد: یک رشته بحث‌هایی را که رئیس جمهور فقید در جلسات قبلی که هنوز عضو نبودیم، مطرح کرده بودند و همچنین موضوعات بحث‌های دوجانبه باید دنبال شود.
وی ادامه داد: من هم در اجلاس نخست‌وزیران شانگهای شرکت کردم و در آنجا پیشنهاداتی دادم و در ملاقات‌های دوجانبه هم بحث‌های خوبی شده بود که اینها همه باید پیگیری شوند.
سرپرست ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: ملاقات‌های دوجانبه مهمی در این سفر اتفاق می‌افتد که امیدواریم همان بحث‌های قبلی که رئیس‌جمهور داشته و هم در اجلاس نخست‌وزیران در زمینه نفت، پتروشیمی، ترانزیت و گردشگری مطرح شده و بخشی از کار هم پیش رفته است پیگیری شود که اگر موانعی وجود داشته رفع شود و به نقطه نهایی خود برسد./فارس

نظر شما