شناسهٔ خبر: 67503936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تروریستی اعلام کردن «آنروا» روی میز کنست 

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: آمار شهدا و زخمی‌های ناشی از حملات صهیونیست‌ها در غزه همچنان سیر صعودی دارد. در شرایطی که امریکا هم برخی اقدامات نمایشی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی صورت داده، پارلمان این رژیم به دنبال آن است که آژانس آنروا که نقش مستقیمی در امدادرسانی به فلسطینیان دارد را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. 
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۷هزار و ۹۵۳نفر و شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش از آغاز جنگ در این باریکه به ۸۷هزار و ۲۶۶نفر رسید. در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی سه جنایت و کشتار را در نوار غزه مرتکب شده است که شهادت ۲۸تن و زخمی‌شدن ۱۲۵نفر را به دنبال داشته است. این در حالی است که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها ممانعت می‌کنند. همزمان با انتشار این آمار‌ها و به دنبال برجسته شدن گزارش‌هایی درباره استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما این گزارش‌های نگران‌کننده را در این ویدئو دیدیم که ارتش اسرائیل در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه است. ما اجازه می‌دهیم اسرائیلی‌ها صحبت کنند، اما یک بار دیگر از اسرائیل می‌خواهیم که سریعاً تحقیقاتی را انجام دهد و از پاسخگویی برای هرگونه تخلف اطمینان حاصل کند. ما به توضیح خواستن از دولت اسرائیل ادامه خواهیم داد. بالطبع انتظاراتی وجود دارد که آن‌ها باید طبق قانون درگیری مسلحانه عمل کنند.»
 لوایح ضد آنروا در کنست
آنروا یکی از آژانس‌های فعال در حوزه فلسطینیان تحت نظر سازمان ملل از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر آماج حملات مقامات صهیونیست و اتهامات این رژیم قرار داشته است. پیش از این اتهامات تل‌آویو علیه آنروا باعث قطع کمک‌های کشور‌های غربی به سازمان آنروا شده بود. گرچه برخی از این کشور‌ها کمک‌های خود را به آنروا از سرگرفتند، اما امریکا تحت نفوذ لابی صهیونیست همچنان این محدودیت‌ها را بر آنروا اعمال می‌کند. قانونگذاران صهیونیست اکنون لایحه‌های جدیدی در این باره مطرح کرده‌اند. بر این اساس، دو کمیته روابط خارجی و کمیته جنگ پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست در حال بررسی ادغام سه لایحه برای هدف قرار دادن سازمان آنروا هستند. بر این اساس، یکی از این لوایح به اجازه فعالیت سازمان آنروا در آنچه سرزمین‌های صهیونیست خوانده شده است، مربوط می‌شود. طی این لایحه امدادگران آنروا از فعالیت در سرزمین‌های ادعایی صهیونیست‌ها منع می‌شوند. بیت‌المقدس شرقی نیز از جمله این مناطق است. دو لایحه دیگر یکی مربوط به تروریستی اعلام کردن سازمان آنروا می‌شود و دیگر مصونیت قضایی و امتیازاتی که برای کارکنان سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی در نظر گرفته شده است، شامل امدادگران آنروا نمی‌شود.

نظر شما