شناسهٔ خبر: 67503540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ستاد جمع‌آوری مستندات متعرضان به ایرانیان در انگلیس تشکیل شد

سفارت ایران در لندن امروز از تشکیل ستادی برای پیگیری اهانت‌ها و تعرضات صورت گرفته به ایرانیان مقیم انگلیس در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اعلام کرد که فیلم‌های موجود با معرفی و مشخصات، در اختیار پلیس قرار داده شده است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سفارت ایران در لندن امروز (چهارشنبه) ۱۳ تیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این سفارتخانه ستادی متشکل از حقوقدان‌ها و وکلای انگلیسی را برای پیگیری جرایم آشوبگران شامل اهانت، تعرض فیزیکی و روانی علیه شهروندان ایرانی در زمان برگزاری چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل داده است.

به گزارش فارس، این سفارتخانه با اعلام اینکه همه مدارک و مستندات موجود از خشونت‌ها، تهدیدات و اقدامات نفرت پراکنی علیه شهروندان ایرانی در حال جمع آوری است، اعلام کرد: این ستاد طی روز‌های آینده نیز فعال خواهد بود و هموطنان ایرانی می‌توانند مستندات را خود به صورت مستقیم و یا به واسطه هموطنان دیگر به ایمیل این ستاد ارسال کنند.

مقامات انگلیس در حال پیگیری هستند

براساس اعلام سفارت ایران در لندن، در ملاقات‌های صورت گرفته با رئیس پلیس و بازرس کل پلیس، همگی این مقامات ضمن تاکید بر اینکه اتفاقات رخ داده نقض قانون بریتانیا محسوب می‌شود، اعلام کرده‌اند که با جمع آوری مدارک و مستندات در حال پیگیری این امر هستند.

در اطلاعیه سفارت ایران آمده است: ایجاد بانک اطلاعاتی از مشخصات و هویت آشوبگران (نام، شغل، محل سکونت و ...) که رفتار‌های آشوب طلبانه و شبه تروریستی در خلال برگزاری انتخابات داشته‌اند برای ارائه به پلیس انگلستان به منظور طرح در محاکم قضایی بریتانیا ضرورت دارد.

فیلم‌های موجود با معرفی و مشخصات، در اختیار پلیس قرار داده شده

سفارت ایران در انگلیس در این اطلاعیه اعلام کرد: فیلم‌های موجود با معرفی و مشخصات، در اختیار پلیس قرار داده شده و تمامی توهین‌ها، تهدیدات، الفاظ تروریستی، نژادپرستانه و نفرت پراکنی استفاده شده توسط خشونت طلبان به انگلیسی در حال زیرنویسی و ارائه به پلیس، نهاد‌های حقوقی و دادگاه‌های ذیربط است.

‏این سفارتخانه به هموطنان ایرانی در بریتانیا اطمینان داده که سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، در حمایت از هموطنان گرامی و به نتیجه رساندن این پرونده و مجازات متعرضان و خشونت طلبان تروریست از تمام توان خود استفاده خواهد کرد و هرگونه اقدام لازم را به عمل خواهد آورد.

هیچکس اجازه ندارد به ایران و ایرانی توهین کند

در این اطلاعیه آمده است: بر آنیم تا با کمک شما نشان دهیم که هیچکس اجازه ندارد به ایران و ایرانی توهین کند و هر کسی که تعرضی حتی در حد یک کلمه به ایرانیان محترم مقیم انگلیس کرده باشد، باید جزای رفتار سخیف، خشونت بار و تروریستی خود را در محاکم قضایی پرداخت کند.

در اطلاعیه سفارت ایران عنوان شده است: هموطنان ارجمند مقیم بریتانیا می‌توانند مدارک و مستندات خود را به ایمیل زیر برای ارائه به پلیس به منظور طرح در محاکم قضایی ارسال کنند. این ستاد خود نیز تاکنون مستندات قابل توجهی را در این زمینه گردآوری کرده که به مراجع ذیربط انگلیس تحویل داده خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما