شناسهٔ خبر: 67502282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

کشف عرضه غیرمجاز یک‌ هزار کیسه آرد در مشگین‌شهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کشف تخلف یک واحد صنفی مبنی بر عرضه بیش از یک‌هزار کیسه آرد یارانه‌ای به صورت خارج از شبکه در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

کشف عرضه غیرمجاز یک‌ هزار کیسه آرد در مشگین‌شهر

مسعود ایرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در جریان بازرسی دوره‌ای از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی تخلف عرضه خارج از شبکه آرد یارنه‌ای به میزان یک‌هزار و ۱۳۶ کیسه از سوی یک واحد خدماتی در شهرستان مشگین‌شهر محرز شد.

وی بیان کرد: بر همین اساس برگ گزارش بازرسی این واحد صنفی متخلف در استان اردبیل تکمیل و برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم مقتضی به تعزیرات حکومتی فرستاده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میزان تقریبی ارزش مالی تخلف صورت گرفته از سوی این واحد صنفی در مشگین‌شهر را بیش از هفت میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال عنوان کرد.

وی افزود: بازرسان آرد و نان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با جدیت بیشتری نظارت بر نانوایی‌ها و مرکزهای فروش آرد یارانه‌ای را در دستور کار دارند و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف صنفی از جمله عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای یا کم‌فروشی، گران‌فروشی و تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

علی رحیمی‌آذر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل نیز پیش‌تر بیشترین میزان تخلفات اصناف در این استان طی پارسال را مربوط به حوزه آرد و نان عنوان کرده بود.

به گفته وی، سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده در حوزه آرد و نان از سوی تعزیرات حکومتی در استان رسیدگی و متخلفان در مجموع حدود ۴۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش بسیج، در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۸۳ واحد نانوایی در استان اردبیل فعالیت دارند و هر ماه نزدیک به ۱۶ هزار تن آرد بین آنها توزیع می‌شود.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما