شناسهٔ خبر: 67501585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار شهرستان بیله‌سوار:

فاز اول تملک اراضی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل ۵۰ درصد پیشرفت دارد

فرماندار شهرستان بیله سوار از پیشرفت ۵۰ درصدی فاز اول تملک اراضی جهت ایجاد منطقه آزاد تجاری استان اردبیل خبرداد.

صاحب‌خبر -

صاحبلعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در استان اردبیل، اظهار کرد: در فاز اول تملک زمین مورد نیاز برای ایجاد منطقه آزاد تجاری استان اردبیل که نقطه آغاز آن شهرستان بیله سوار است قرار داریم و با انجام اقدامات لازم به دنبال تکمیل تملک ۲۰۰ هکتار زمین مورد نیاز هستیم و در حال حاضر ۵۰ درصد امور تملک انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این اراضی با کاربری کشاورزی و در مالکیت بخش خصوصی هستند و بایستی با مالکان توافق و عقد قرارداد شود، پس از تکمیل تملک ۲۰۰ هکتار از اراضی مورد نیاز اقدامات اجرایی منطقه آزاد تجاری شروع خواهد شد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار در خصوص ارتقای بخش جعفرآباد به شهرستان اظهار داشت: اقدامات لازم و امور مرتبط به شهرستان بیله سوار و مرکز استان انجام انجام شده و در وزارت کشور نیز روند اداری را طی کرده و به دبیرخانه هیئت دولت ارسال شده و منتظر اعلام نظر و تصمیم هیئت دولت است.

اصغری درباره تأمین آب اراضی کشاورزی برای کشت دوم بیان کرد: مجوز ۱۰ هزار هکتار برای کشت دوم با اولویت کشت سویا از وزارت نیرو در سطح شبکه مغان اخذ شده است که این مجوز ۱۰ هزار هکتار کشت دوم برای اراضی کشاورزی سه شهرستان پارس آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار است که با همت کشاورزان کشت دوم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بخشی از پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شده در دولت سیزدهم گفت: تکمیل کمربندی شهر بیله‌سوار، ساختمان فنی حرفه‌ای بخش جعفرآباد که ۱۴ سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد تکمیل شده و در مرحله تجهیز قرار دارد پروژه ۱۱ ساله آسفالت راه گوردیگل، پروژه ۱۴ ساله تنها سالن ورزشی بانوان که هم اکنون مراحل تکمیل احداث آن در حال انجام است و طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: تأمین زمین درمانگاه تأمین اجتماعی که در مرحله تنظیم سند قرار دارد و پس از انتقال سند روند اجرایی تأسیس درمانگاه انجام خواهد شد، آسفالت جاده آغداش که مطالبه دیرین مردم شهرستان بیله سوار بود و در دو حوزه شهرستان بیله سوار و شهرستان گرمی واقع شده، در حوزه بیله سوار اقدامات اجرایی به صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل شده و تنها در حوزه شهرستان گرمی مشکلاتی وجود دارد که اگر مرتفع شود این مطالبه مردم نیز محقق خواهد شد.

وی همچنین در خصوص احداث پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان بیان کرد: ۲۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان در حال احداث است که از سرعت بالایی نسبت به سایر شهرستان‌ها برخوردار است و پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد، در شهر جعفرآباد نیز زمین‌هایی در مساحت ۲۰۰ متر در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود که در هر قطعه زمین دو نفر از متقاضیان اقدام به احداث ساختمان با هزینه کرد شخصی خواهند کرد.

اصغری ادامه داد: ۲۰ قطعه زمین تاکنون تحویل متقاضیان شده و ۲۵ قطعه نیز در اختیار ۵۰ نفر از متقاضیان قرار خواهد گرفت که اقدامات لازم انجام شده و پس از قرعه‌کشی قطعات زمین تحویل متقاضیان شده و عملیات احداث آنها نیز شروع خواهد شد.

نظر شما