شناسهٔ خبر: 67501002 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

فروریختن مهم‌ترین ستون رژیم صهیونیستی

بررسی اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی به ویژه ارتش این رژیم و ضعف‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تنور رقابت‌های انتخاباتی آمریکا با مناظره نخست میان بایدن و ترامپ که بسیار جنجالی و پرحاشیه بوده داغ می‌شود. این در حالی است که تحلیلگران به مداخله مستقیم لابی صهیونیستی در این انتخابات اشاره می‌کنند.

فروریختن مهم‌ترین ستون رژیم صهیونیستی

روزنامه القدس العربی در خصوص نتانیاهو نوشت: در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی هنوز هیچ دستاوردی در نوار غزه نداشته، نتانیاهو از یک هفته قبل بر روی پیروزی نظامی در این باریکه مانور می‌دهد. او فکر می‌کند اگر در کنگره آمریکا اعلام کند ارتش تل آویو در غزه پیروز شده، واقعیت‌ها عوض می‌شود. این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتوانسته اهداف اعلام شده از جمله نابودی تونل‌های حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست را محقق سازد. نتانیاهو و لابی صهیونیستی اهمیتی به افکار عمومی جهان نمی‌دهند بلکه وی با کمک لابی مذکور که مستقیماً در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله می‌کند می کوشد به کمک‌های تسلیحاتی، دیپلماتیک و اطلاعات بیشتری از این کشور دست یابد. لابی صهیونیستی هرگونه آراء حامی فلسطین و مخالف وحشی گری اشغالگران را کنار می‌زند.

فروریختن مهم‌ترین ستون رژیم صهیونیستی

روزنامه رأی الیوم درباره فلسطین نوشت: در راهبرد صهیونیست‌ها جایی برای کشور فلسطین تعریف نشده است. تل آویو وجود کشور فلسطین یا نظام سیاسی فلسطین را در هیچ کجای جهان نمی‌پذیرد و به رسمیت نخواهد شناخت چرا که این مسأله مشروعیت رژیم صهیونیستی را زیر سؤال می‌برد. زمانی که نوبت اردن برسد رژیم صهیونیستی این کشور را نیز به رسمیت نمی‌شناسد و آن را بخشی از اراضی خود بنا به اصول تاریخی و توراتی می‌داند. این رژیم این روزها در شرایط سختی به دلیل مقاومت حماس قرار دارد. شکست تل آویو نه در برابر ارتش‌های عربی بلکه در برابر ملت فلسطین است.

فروریختن مهم‌ترین ستون رژیم صهیونیستی

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص انتخابات آمریکا نوشت: ما در ایران شاهد وجود شورای نگهبان برای بررسی تأیید نامزدهای انتخابات هستیم. باید چنین سازوکاری در آمریکا نیز به وجود آید تا صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تأیید شود. اگر چنین نهادی وجود داشت شاهد این اوضاع به هم ریخته نبودیم؛ آمریکایی‌ها مجبورند میان بایدنی که مشکل جسمی و ذهنی دارد و ترامپی که مشکل اخلاقی دارد یکی را انتخاب کنند. آمریکایی که خود را قدیمی ترین دموکراسی جهان می‌داند باید از ایران یاد بگیرد.

فروریختن مهم‌ترین ستون رژیم صهیونیستی

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: زمانی که رژیم صهیونیستی با حمایت واشنگتن، بمب‌های آمریکایی را دریافت می‌کند که قدرت یکی از آنها به اندازه نیمی از قدرت بمب هسته‌ای هیروشیما است و جهانیان تنها نظاره گر این بده بستان ها هستند می‌فهمیم جامعه بین الملل در نسل کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه شریک است.

فروریختن مهم‌ترین ستون رژیم صهیونیستی

روزنامه سوری الوطن درباره ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: با وجود آنکه تعداد یهودیان موسوم به حریدیم در سن خدمت در ارتش به ۶۳ هزار تن می‌رسد دادگاه این رژیم از ترس وقوع زلزله داخلی آنها را سه هزار تن اعلام کرد. مسأله خدمت یهودیان تندرو در رژیم صهیونیستی یکی از خطوط قرمز تل آویو و پایه‌های اصلی این رژیم به شمار می‌رود و با کشیده شدن آن به رسانه‌ها و اعتراضات صهیونیستی و همچنین مخالفت برخی مقامات نظامی، به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین ستون‌های این رژیم در حال سقوط است.

فروریختن مهم‌ترین ستون رژیم صهیونیستی

روزنامه المراقب العراقی درباره آمریکا نوشت: مداخلات آمریکایی‌ها در امور داخلی عراق گاهی از طریق حمله به مواضع نیروهای امنیتی و گاهی دیگر از طریق توهین به نهادهای رسمی مانند حشد شعبی ادامه دارد. چنین اقداماتی از سوی واشنگتن باعث شده موجی از خشم و نارضایتی میان محافل سیاسی و ملی عراق به وجود آید. سخنان برخی مسئولان آمریکایی درباره مسئولان عراقی با هدف آشوب افکنی در داخل کشور و در نهایت باقی ماندن نظامیان آمریکایی مطرح می‌شود.

فروریختن مهم‌ترین ستون رژیم صهیونیستی

روزنامه عراقی الصباح درباره لبنان نوشت: در حالی مقامات صهیونیست نسبت به جنگ قریب الوقوع در جنوب لبنان هشدار می‌دهند که به خوبی می‌دانند نیروهای مستقر در این منطقه آماده پاسخگویی به هرگونه حمله‌ای هستند و هزینه نشانه رفتن به سمت آنها سنگین خواهد بود. این در حالی است که صهیونیست‌ها درگیر اختلافات داخلی هستند به طوری که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از اصطلاح جنگ داخلی استفاده کرده است.

نظر شما