شناسهٔ خبر: 67500520 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سریال «سلمان فارسی» به شاهرود بازگشت

فرزانه سبزعلی

سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری که همچنان در حال تصویربرداری است، در فاز جدید خود یعنی ایران، بار دیگر به شاهرود بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، پروژه «سلمان فارسی» که با بیش از هزار بازیگر اصلی و چهار هزار بازیگر فرعی، از نزدیک به ۵ سال گذشته تاکنون کار خود را شروع کرده تا مهر امسال در شاهرود به کار خود و در فاز ایران ادامه خواهد داد.

تاکنون هشت هزار نفر از سراسر کشور علاقمند به حضور در این سریال بوده اند.

«سلمان فارسی» محصول مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری است که تصویربرداری آن از آذر ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شده و در شاهرود، قشم، جلفا، شهرک‌های سینمایی غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه داشته است.

سریال «سلمان فارسی» به شاهرود بازگشت

این سریال در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام (ص) می پردازد.

بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران، چند بازیگر خارجی از ارمنستان، یونان، مراکش و تونس و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی مقابل دوربین این سریال رفته اند.

در این فاز که فصل ایران باستان است، برای اولین‌بار در جهان صد سال تاریخ ایران و دوره ساسانی از زمان خسرو انوشیروان، هرمز، قباد، مرگ خسرو پرویز، شیرین، فرهاد، بهرام چوبین و بسیاری از اسطوره‌های تاریخ ایران باستان به تصویر کشیده می‌شود.

سریال «سلمان فارسی» به شاهرود بازگشت

گروه «سلمان فارسی» پایان شهریور به شهرک غزالی برمی‌گردند تا در تهران به کار خود ادامه بدهند.

بازیگران جدیدی در این سریال دعوت به حضور شده‌اند که در فازهای مختلف از آنها استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما