شناسهٔ خبر: 67500362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری:

رشد ۱۰ برابری بودجه وزنه‌برداری/ به سمت نسل‌سازی می‌رویم

مریم شرکت

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: روزی که آمدم بودجه فدراسیون به ۱۰ میلیارد نمی‌رسید و آن سال را با ۱۴ میلیارد تمام کردیم، در حال حاضر مرز ۴۰ میلیارد را گذرانده‌ایم و در کمتر از ۲ سال رشد ۱۰ برابری داشتیم.

صاحب‌خبر -

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور با حضور ۱۷۱ ورزشکار در قالب ۲۸ تیم از استان‌های سراسر کشور در بخش آقایان در اصفهان برگزار شد و آیین اختتامیه آن با حضور مهدی صدری، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، سجاد انوشیروانی، رئیس، حسین رضازاده عضو هیئت رئیسه، بهداد سلیمی دبیر فدراسیون وزنه‌برداری و نواب نصیر شلال، سرمربی تیم ملی آقایان برگزار شد.

سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در حاشیه این آیین، اظهار کرد: وزنه‌برداری کشور درحال‌رشد و توسعه است و تمام برنامه‌ها به‌موقع پیگیری می‌شود؛ بودجه فدراسیون روزی که فدراسیون را تحویل گرفتم به ۱۰ میلیارد نمی‌رسید و آن سال را با ۱۴ میلیارد تمام کردیم، در حال حاضر مرز ۴۰ میلیارد را گذراندیم و در کمتر از ۲ سال رشد ۱۰ برابری داشتیم. وی افزود: تأثیر این افزایش بودجه در نوسازی ناوگان ورزشی کشور قابل‌مشاهده خواهد بود؛ با انتخاب مربیان برتر در بخش آقایان و بانوان به آن‌ها حقوق ماهیانه پرداخت کردیم. 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در برگزاری اردوهای تیم ملی در این شرایط سخت به‌صورت ویژه تلاش کردیم، مسابقات استعدادهای برتر برگزار شده است و تا پایان شهریور ۵۰ ورزشکار آقا و خانم را انتخاب خواهیم کرد تا به سمت یک نسل سازی برویم و حداقل در ۱۰ سال آینده دغدغه نداشته باشیم. 

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات کشوری چه در رده بزرگسالان و چه در رده‌های پایه با رشد کمی و کیفی همراه بوده است، وزنه‌برداری کم‌کم به روزهای اوج خود باز می‌گردد. در المپیک پاریس با دو سهمیه حضور خواهیم داشت و امیدواریم نتایج درخشانی کسب کنیم. 

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های قهرمانی کشور وزنه‌برداری در دسته ۹۶ کیلوگرم علیرضا معینی از اصفهان با مهار وزنه‌های‌ ۱۸۲ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۰۸ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۹۰ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد.در پایان این مسابقات استان زنجان با ۶ مدال طلا جایگاه نخست را به خود اختصاص داد، فارس با ۵ طلا و یک برنز در رده دوم ایستاد و هرمزگان با کسب ۳ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در رده سوم قرار گرفت؛ اصفهان نیز با کسب ۳ مدال طلا در رده ششم ایستاد.

انتهای پیام 

نظر شما