شناسهٔ خبر: 67500052 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

گوشت مرغ خارجی وارد ایران می‌شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از خرید بیش از ۳۵ هزارتن گوشت مرغ تولید داخل خبر داد.

صاحب‌خبر -

تسنیم: در سال جاری این شرکت بیش از ۳۵ هزار تن گوشت مرغ تولید داخل مازاد بر مصرف را به دو روش خرید مرغ زنده و گوشت مرغ منجمد انجام داده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهار داشت: به طوری که هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت ۵۸ هزار تومان و گوشت مرغ منجمد کارتنی به مبلغ ۸۴ هزارو ۵۰۰ تومان در ازای تحویل نهاده‌ های مدت‌دار و همچنین به صورت نقدی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان خرید مرغ مازاد مربوط به استان های مازندران، گلستان، گیلان و اصفهان بوده است.

شیرزاد گفت: این شرکت تاکنون نسبت به پرداخت بیش از ۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات مرغداران بصورت نقدی و معادل ۶۰۰ میلیارد تومان بصورت تحویل نهاده در قالب تهاتر بدهی به مقدار حجمی بیش از۵۰ هزار تن نهاده اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به حجم خرید صورت گرفته، بخش عمده ذخایر استراتژیک کشور از محل تولید داخل تامین و خریدهای خارجی ابتدایی سال ۱۴۰۲ که براساس تصمیمات متخذه و اقتضای شرایط تولید و بازار گوشت مرغ انجام شده بود، به محض آرامش حاکم بر تولید و تامین داخلی، متوقف و حتی بیش از ۵۰ درصد خریدهای در جریان سال قبل نیز جهت حمایت از تولید داخل لغو می شود.

وی اظهار داشت: به منظور حمایت از مرغداران در راستای استمرار تولید و نیز ایجاد ثبات در بازار گوشت مرغ کشور؛ خرید کالای فوق الذکر بنا بر شرایط اقتضایی استانهای کشور کماکان ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما