شناسهٔ خبر: 67493955 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

بیش از ۳۵ هزار تن گوشت مرغ تولید داخلی خریداری شد

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از خرید بیش از ۳۵ هزارتن گوشت مرغ تولید داخلی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، در سالجاری این شرکت بیش از ۳۵ هزار تن گوشت مرغ تولید داخل مازاد بر مصرف را به دو روش خرید مرغ زنده و گوشت مرغ منجمد انجام داده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهارداشت: به طوری که هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت ۵۸ هزار تومان و گوشت مرغ منجمد کارتنی به مبلغ ۸۴ هزارو ۵۰۰ تومان در ازای تحویل نهاده‌ های مدت‌دار و همچنین به صورت نقدی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان خرید مرغ مازاد مربوط به استان های مازندران، گلستان، گیلان و اصفهان بوده است.

شیرزاد گفت: این شرکت تاکنون نسبت به پرداخت بیش از ۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات مرغداران بصورت نقدی و معادل ۶۰۰ میلیارد تومان بصورت تحویل نهاده در قالب تهاتر بدهی به مقدار حجمی بیش از۵۰ هزار تن نهاده اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به حجم خرید صورت گرفته، بخش عمده ذخایر استراتژیک کشور از محل تولید داخل تامین و خریدهای خارجی ابتدایی سال ۱۴۰۲ که براساس تصمیمات متخذه و اقتضای شرایط تولید و بازار گوشت مرغ انجام شده بود، به محض آرامش حاکم بر تولید و تامین داخلی، متوقف و حتی بیش از ۵۰ درصد خریدهای در جریان سال قبل نیز جهت حمایت از تولید داخل لغو می شود.

وی اظهارداشت: به منظور حمایت از مرغداران در راستای استمرار تولید و نیز ایجاد ثبات در بازار گوشت مرغ کشور؛ خرید کالای فوق الذکر بنا بر شرایط اقتضایی استانهای کشور کماکان ادامه دارد.

نظر شما