شناسهٔ خبر: 67499736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در فارس / منتظر شهرک‌های ساحلی جدید باشید

مرضیه جوانمردی فر

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس، بزرگترین موضوع در مجموعه دولت شهید آیت‌الله رئیسی را قانون جهش تولید مسکن بود عنوان کرد و به تشریح آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در این استان پرداخت.

صاحب‌خبر -

ناصر رضایی امروز، ۱۳ تیرماه در نشست خبری تشریح دستاوردهای راه و شهرسازی فارس در دولت سیزدهم با توجه به انتخابات پیش رو گفت: هر کس در هر حوزه‌ای باید بتواند مردمی را که همیشه بزرگوارانه پای نظام ایستاده‌اند را به انقلاب امیدوار کنند.

 وی افزود: عملیات اجرایی دهکده لجستیک که در کنار راه آهن شیراز ـ بوشهر قرار دارد، شروع شده است و این نشان دهنده این است که برای توسعه استان فارس و کشور در تلاش هستیم.

رضایی ادامه داد: بزرگترین موضوع در مجموعه دولت شهید آیت‌الله رئیسی قانون جهش تولید مسکن بود. بنا بود ۴ میلیون مسکن در طی ۴ سال به نتیجه مطلوب برسد. بر مبنای سهم‌بندی برای استان‌های مختلف، ۲۳۰ هزار واحد در نهضت ملی مسکن سهم استان فارس بود.

وی اظهار کرد: مجموعاً ۴۸۴ هزار درخواست در نهضت ملی مسکن وجود دارد که ۱۷۲ هزار نفر تعیین وضعیت و تعیین شرایط شدند. با توجه به شرایط قانونی در تامین زمین، اقدامات خوبی در اداره کل صورت گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: فارس اولین استان در کشور با بالاترین تامین زمین به متراژ ۹۰۰۰ هکتار در بحث نهضت ملی مسکن است و همزمان با شروع عملیات، اجرایی شده است.

وی در بحث جوانی جمعیت و تامین زمین گفت: شهید رئیسی بر بحث جوانی جمعیت بسیار تاکید داشتند و این موضوع را هر هفته پیگیری می‌کردند. در قالب تامین زمین برای جوانی جمعیت، بالاترین تامین را استان فارس داشته است.  در این طرح ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر عضویت داشتیم که از این تعداد به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر واگذاری زمین صورت گرفته است و ۵۰۰۰ نفر تعیین تکلیف شده و در مرحله واگذاری در قالب تخصیص زمین هستند.

رضایی با بیان اینکه بحث شهرک‌ها برای اولین بار بعد از سال ۸۶ به عنوان سومین رکن اساسی نظام سکونت‌گاهی کشور مطرح شد، گفت: جایگاه اول در کشور در این بحث را استان فارس دارا است. در قالب تعریف شهرک‌ها مصوبات لازم صورت گرفته است و در همین راستا، عملیات اجرایی حدود ۶ شهرک دولتی با بالاترین میزان به استعداد ۵۷ هزار واحد در مدار تأمین نهضت ملی مسکن جوانی جمعیت و  نیازهای جمعیتی برای توسعه‌های مسکن در آینده مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: هفته گذشته در مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی، مراسم آغاز عملیاتی ـ اجرایی، افتتاح، تخصیص و تحویل اراضی و واحدهای مسکونی کشور در شورای عالی مسکن برگزار شد و همچنین در روز عید غدیر بیش از ۱۱۰ هزار قطعه زمین و واحد مسکونی افتتاح و واگذاری شد.

رضایی، از موقعیت استراتژیک استان فارس در کشور سخن گفت و ادامه داد: فارس عملاً  در یک شاهراه ترانزیتی قرار دارد، با توجه به سند آمایش سرزمین، قرار است ۲۰ میلیون نفر جمعیت در سواحل کشور مستقر کنیم. بنابر دستور مقام معظم رهبری در آذر ماه ۱۴۰۲ سند اقتصاد دریا محور ابلاغ شد که بر همین اساس ۲۷ نقطه ساحلی انتخاب و تعریف شده است و به هر استان یک نقطه اختصاص پیدا می‌کند که بتواند آینده توسعه و صادرات استان را تامین کند.

سرپرست راه و شهرسازی استان فارس تأکید کرد: تلاش کردیم استان فارس در حوزه تأمین و ایفای نقش در این شهرک‌های جدید ساحلی اولین استان باشد.

انتهای پیام

نظر شما