شناسهٔ خبر: 67499380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پشتکار رئیس‌جمهور می‌تواند مشکلات را رفع کند

یک استاد دانشگاه گفت: باید پذیرفت مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما می‌شود با عقلانیت و با پشتکار و تلاش رئیس جمهوری مانند شهید رئیسی آن‌ها را رفع کرد.

صاحب‌خبر -

پشتکار رئیس‌جمهور می‌تواند مشکلات را رفع کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، جمعه این هفته دومین مرحله از انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور دو نامزد از دو جریان فکری مختلف برگزار می‌شود. در این بین چشم‌های هر دو سو به میزان مشارکت مردم دوخته شده است.

با توجه به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان در اردیبهشت ماه، برای برگزاری انتخابات زود هنگام آمادگی لازم برای بستر سازی انتخابات فراهم شد.

درادوار مختلف انتخابات، رسانه‌ها از یک سال قبل فضای کشور را انتخاباتی می‌کردند؛ لذا با توجه به شهادت رئیس‌جمهور فقید، در عرض کمتر از ۵۰ روز باید همه اتفاقات شکل می‌گرفت که کاهش مشارکت قابل پیش‌بینی بود.

در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور آقایان فضلی عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و کاظم خانی استاد دانشگاه به این موضوع پرداخت شد.

فضلی گفت: در هر انتخابات سه ضلع وجود دارد برگزار کنندگان و شرکت کنندگان و احزاب؛ از نظر مردم و احزاب شروع انتخابات بعدی از همان دوره شروع ریاست جمهوری است که مردم به کابینه و برنامه توجه میکنند از سال سوم دولت مستقر انتخابات شروع میشود و احزاب شروع به فعالیت میکنند. ما درکشور رسما سیستم حزبی به معنی غربی آن نداریم و لذا این جریان‌ها و گروه‌های سیاسی کار احزاب را انجام می‌دهند.

در مقابل کاظم خانی گفت: مردم بعد از سال ۸۸ از احزاب گذر کردند شهید رئیسی تمام تلاش خود را در رفع مشکلات معیشتی انجام داد و ریل گذاری کرد در دولت قبل این موضوع نادیده گرفته شد و مردم انتظار دارند راه شهید رئیسی ادامه داده شود.

فضلی در مقابل کاظم خانی اعلام کرد: تحزب در قانون اساسی آمده و کارکرد حزب برای مردم مشخص نیست در کشور ما بیش از ۲۰۰ حزب داریم، حزب باید باشد، چون واسطه تقاضای مردم در مقابل امکانات دولت است و به صورت تنظیم کننده کار میکند لذا باید تلاش شود حزب به معنی واقعی آن در کشور جای بیفتد و نسبت به ایرادات پاسخگو باشد.

فضلی افزود: باید زمینه به گونه‌ای فراهم شود که آحاد مردم جامعه از جمله جوانان در امور مختلف از جمله انتخابات مشارکت فعال داشته باشند.

کاظم خانی هم اظهار کرد: نگاه به عقلانیت و واقعیت تردید‌ها را از بین خواهد برد و لذا باید همانگونه که رهبری بار‌ها فرموده اند باید با وحدت و همدلی امور مختلف کشور را حل کرد، باید پذیرفت مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما می‌شود با عقلانیت و با پشتکار و تلاش رئیس جمهوری مانند شهید رئیسی آن‌ها را رفع کرد و لذا انتخاب فردی که ادامه دهند راه شهید جمهور باشد بسیار مهم ودر این برهه از زمان بسیار ضروی است. 

فضلی در ادامه گفت: باید قبول کرد که افراد منتسب به اصلاح طلبان و اصول گرایان نتوانسته اند مردم را جذب کنند.

کاظم خانی هم گفت: اگرچه در مرحله دوم دو قطبی صورت گرفته مردم از این دو قطبی خسته اند. دو قطبی برای جامعه مضر است و طیفی با بی برنامگی میخواهد رای جمع کند در دوره شهید رئیسی تهمت شش کلاسه زدند. شهید رئیسی بدون توجه به گرایش‌های سیاسی در امور مختلف از همه سلایق استفاده کرد و لذا باید این راه ادامه یابد.

فضلی در مقابل با بیان اینکه حکومت داری یک روش علمی است و ما روی زمین زندگی میکنیم باید با حفظ آرمان‌ها و با استفاده از نخبگان و کارشناسان امور مختلف کشور را اداره ومشکلات را برطرف کرد.

کاظم خانی اضافه کرد: باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم رهبری می‌فرمایند امروز باید فاصله خودمان را با دانش در جهان پر کنیم مساله محور، کار کنیم و یکی از مسائل مهم امروز دنیا هوش مصنوعی است و استفاده از آن ضروری است.

کاظم خانی گفت: توصیه رهبری به نامزد‌های انتخابات این است که کسانی که با انقلاب زاویه دارند برای مقام مهم ریاست جمهوری مناسب نیست و کسی را باید انتخاب کرد که اهل دین و شریعت باشد.

او گفت: باید به کسانی رای بدهیم که پاکدست و پیرو امامین و فرزند انقلاب است.

نظر شما