شناسهٔ خبر: 67498701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله جنتی: انتخابات صحنه رقابت جدی برای تحقق اراده مردم است

دبیر شورای نگهبان گفت: انتخابات صحنه رقابت جدی برای تحقق اراده مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳) در جلسه این شورا ابتدا به حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ اشاره کرد و اظهار داشت: هرگز مُهر ننگ این حمله ضدانسانی از پیشانی آمریکا پاک نخواهد شد.

وی سپس خاطرنشان کرد: کارنامه دولتمردان آمریکا پر است از چنین جنایاتی که این کشور را به بزرگترین ناقض حقوق بشر تبدیل کرده و ناامنی و تروریسم، مهمترین دستاورد اقداماتش برای جامعه جهانی است. آمریکا بزرگترین حامی جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

آیت‌الله جنتی بیان کرد: نمایش‌های ریاکارانه دولتمردان آمریکا در دفاع از حقوق بشر حتی نمی‌تواند مردم آمریکا را فریب دهد و اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به سیاست‌های حمایتی این کشور از رژیم غیرقانونی و ستمگر اسرائیل، اثبات‌کننده این واقعیت است.

وی مهم‌ترین نتیجه رفتار ظالمانه و غیرانسانی رژیم غیرقانونی اسراییل را آشکار کردن این حقیقت دانست که همه شعارهای قدرت‌های استکباری حامی او در دفاع از حقوق بشر، برای فریب افکار عمومی و در جهت حفظ منافع خود بوده است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: جمعه گذشته این انتخابات برگزار شد و با توجه به اینکه هیچکدام از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را به دست آورند، طبق قانون در جمعه پیش رو، مرحله دوم انتخابات برای انتخاب رییس‌جمهور برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت آگاهانه مردم فهیم ایران اسلامی در انتخابات پیش رو، قدردانی از مجاهدت مجاهدانی است که برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خود گذشتند و این مشارکت قطعاً بر اقتدار و سربلندی کشور خواهد افزود.

آیت‌الله جنتی در پایان با بیان اینکه انتخابات صحنه رقابت جدی برای تحقق اراده مردم است، اظهار کرد: جدی بودن رقابت‌های انتخاباتی در ایران اسلامی که بر مبنای مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود، اثبات‌کننده موثر بودن نظر مردم در اداره کشور است و بهترین پاسخ برای دروغ‌گویانی است که در سلامت انتخابات در ایران تشکیک می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما