شناسهٔ خبر: 67498240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ابطحی در آیین استقبال از خانواده‌های شهدای غزه:

جهان جدیدی به برکت جبهه مقاومت در حال شکل‌گیری است

رئیس دبیرخانه کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی در مراسم استقبال مردمی از خانواده‌های مظلوم شهیدان کربلای غزه، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، جهان جدیدی در حال شکل‌گیری است، به طوری که در جنبش‌های دانشجویی و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی نتایج آن را می‌بینیم.

صاحب‌خبر -

آیین استقبال مردمی از خانواده‌های شهدای غزه برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، در نهمین ماه از عملیات طوفان الاقصی، مراسم استقبال مردمی و آیین تکریم از خانواده‌های مظلوم شهدای غزه در سالگرد حمله تروریستی آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران، عصر امروز، سه‌شنبه، ۱۲ تیرماه در میدان فلسطین برگزار شد.

بیش از ۶۵ خانواده شهید نبرد طوفان الاقصی که در این مراسم حضور داشتند، با شعارهایی چون مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، زنده باد مقاومت، زنده باد حماس، الله اکبر و برافراشتن پرچم‌های جبهه مقاومت مورد استقبال پرشور شهروندان تهرانی قرار گرفتند.

سیدمجتبی ابطحی، رئیس دبیرخانه کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به میزبانی قریب به 100 نفر از خانواده شهدا و بازماندگان نبرد طوفان الاقصی در این مراسم، اظهار کرد: همزمان با سالگرد جنایت تاریخی آمریکا در هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران از سوی ناو جنگی آمریکا و شهادت 290 نفر از مسافران ایرباس ایرانی شرایط برگزاری این مراسم فراهم شد.

ابطحی ادامه داد: نخستین هیئت خارجی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد، گروهی از مردم فلسطین بود و بعد از عملیات طوفان الاقصی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، اولین رهبری در جهان بود که از مردم مظلوم و مقاوم غزه و فلسطین حمایت کرد و ایستادگی و مقاومت آنها را ستود.

رئیس دبیرخانه کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، جهان جدیدی در حال شکل‌گیری است به طوری که در جنبش‌های دانشجویی و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی نتایج آن را می‌بینیم.

وی به بخشی از نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشگاهیان آمریکا و اروپا «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید» اشاره کرد و گفت: 9 ماه رژیم صهیونیستی لبنان را تهدید کرد.

ابطحی در پایان با اشاره به اینکه اسرائیل با تهدیدهایش درنظر داشت تا لبنان را به عصر حجر بازگرداند، افزود: اما در حال حاضر شمال سرزمین های اشغالی به سرزمین ارواح تبدیل شده است.

همسر شهید امیرعبداللهیان

میهمان ویژه این مراسم خانواده شهید خدمت، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه بود. همسر شهید امیرعبداللهیان با درود بر ایستادگی مردم غزه و فلسطین، گفت: شما مردم استوار و مقتدر فلسطین داغدار مصیبت خانواده‌های خود بر اثر جنگ، قحطی و گرسنگی هستید اما همچنان ایستاده‌اید.

وی با تأکید بر اینکه ایستادگی شما مثال زدنی است، افزود: بدانید مصیبتی که بر شما روا شده قطعاً با تمسک و توسل به قرآن التیام می‌یابد و بدانید هر رزمنده‌ای که سلاح در دست می‌گیرد و در مقابل استکبار و جبهه کفر می‌ایستد، دعا و ثنای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را  پشت سر خود دارد.

همسر شهید با بیان اینکه امروز به واسطه اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی، مسئله فلسطین مورد توجه هر انسان بیداری قرار گرفته است و به صدر اخبار جهان تبدیل شده است، تأکید کرد: شهید امیرعبداللهیان، وحدت میدان‌ و جریان‌های مقاومت را رمز پیروزی در میدان نبرد می‌دانست و با وحدت میان میدان دیپلماسی، میدان مقاومت و میدان سیاسی، پیروزی بزرگی را نصیب جبهه مقاومت کرد.

وی در پایان از رزمندگان جبهه مقاومت از غزه تا کرانه باختری، حزب‌الله لبنان، مردم مقاوم یمن، عراق، سوریه و همه آزادگان جهان قدردانی کرد. 

انتهای پیام

نظر شما