شناسهٔ خبر: 67498213 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بیانیه مشترک 12 سیاستمدار مستعفی آمریکایی درباره جنگ غزه

دوازده مقام دولت آمریکا که به دلیل مواضع دولت این کشور درباره جنگ غزه استعفا دادند، با محکومیت سیاست بایدن در قبال غزه آن را شکست خورده و تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، دوازده مقام دولت آمریکا که به دلیل مواضع دولت بایدن در قبال جنگ غزه استعفا دادند، در بیانیه‌ای مشترک سیاست بایدن در قبال غزه را محکوم کردند. به گفته آنها این سیاست شکست خورده و تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده است.
 
حمایت بی‌قید و شرط بایدن از جنایات اسرائیل در غزه برخی مقامات دولت وی را بر آن داشت تا استعفا دهند. آنها او را متهم کردند که چشم خود را بر جنایات اسرائیل در نوار فلسطین بسته است.
 
دولت بایدن این موضوع را رد می‌کند و به انتقاد از مرگ غیرنظامیان در غزه و تلاش ‌ایش برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار اشاره می‌کند، جایی که مقامات بهداشتی آنجا می‌گویند حدود 38000 نفر تاکنون در حملات اسرائیل کشته شدند.
 
مقامات مستعفی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک گفتند که بحران کنونی آسیبی را که سیاست آمریکا در غزه برای فلسطینی‌ها، اسرائیل و امنیت ملی آمریکا وارد می‌کند، نشان می‌دهد.
 
در این بیانیه به حمایت دیپلماتیک آمریکا از اسرائیل و همدستی غیرقابل انکار این کشور در کشتار و گرسنگی دادن فلسطینیان محاصره شده در غزه اشاره شده است. همچنین در این بیانیه آمده است که این سیاست‌ها به شدت اعتبار ایالات متحده را در سراسر جهان تضعیف می‌کند.
 
مهمترین مقامات آمریکایی که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون استعفا داده‌اند به شرح زیر است:
- مریم حسنین، به عنوان دستیار ویژه وزارت کشور ایالات متحده در زمینه منابع طبیعی و میراث فرهنگی کار می‌کرد. او از سیاست خارجی بایدن انتقاد کرد و آن را مجوز نسل‌کشی و غیرانسانی نشان دادن اعراب و مسلمانان توصیف کرد.
 
- استیسی گیلبرت، در دفتر جمعیت، پناهندگان و مهاجرت وزارت امور خارجه کار می‌کرد. او گفت که به دلیل گزارش دولت به کنگره که در آن به دروغ گفته بود اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری نمی‌کند، استعفا داد.
 
- الکساندر اسمیت، پیمانکار آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، پس از اینکه این نهاد انتشار سخنرانی او در مورد مرگ و میر مادران و کودکان فلسطینی را لغو کرد در اعتراض به سانسور استعفا کرد.
 
- لیلی گرینبرگ کول، شخصیت سیاسی یهودی که پس از کار به عنوان دستیار ویژه وزارت کشور ایالات متحده، استعفا داد. او در گاردین نوشت: به عنوان یک یهودی نمی‌توانم از فاجعه غزه حمایت کنم.
 
- هالا راریت، سخنگوی عرب زبان وزارت امور خارجه، در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا کرد.
 
- آنیل شیلین، عضو دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه، در مقاله‌ای در CNN نوشت که نمی‌تواند به دولتی خدمت کند که اجازه چنین جنایاتی را می‌دهد.
 
- طارق حبش، آمریکایی فلسطینی‌تبار، دستیار ویژه دفتر برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش آمریکا گفت که دولت بایدن چشم خود را بر روی جنایات غزه می بندد.
 
هریسون مان، یک سرگرد ارتش ایالات متحده و از مقامات آژانس اطلاعات دفاعی این کشور، به دلیل سیاست دولت آمریکا در غزه استعفا کرد.
 
- جاش پل، مدیر دفتر امور سیاسی ـ نظامی وزارت خارجه آمریکا، به دلیل حمایت کورکورانه واشنگتن از اسرائیل استعفا کرد.
انتهای پیام

نظر شما