شناسهٔ خبر: 67498200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از آواره شدن بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح تا تداوم بمباران غزه

پس از گذشت 270 روز از جنگ بی‌امان غزه، منابع خبری از آوارگی بیش از یک میلیون فلسطینی خبر داده‌اند، از سویی در بمباران غزه از سحرگاه امروز تا کنون 31 فلسطینی به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره،  در حالی که تجاوز به غزه وارد دویست و هفتادمین روز خود می‌شود، منابع پزشکی به الجزیره گزارش دادند که از سحرگاه امروز 31 فلسطینی از جمله کودکان و زنان در بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

این در حالی است که هماهنگ کننده امور بشردوستانه و بازسازی غزه گفته است که پس از حمله اسرائیل به رفح، بیش از یک میلیون نفر دوباره آواره شده‌اند.

در همین حال، یدیعوت آحارونوت گفت که رئیس آژانس امنیت داخلی (شین بت) به  کابینه رژیم اطلاع داده است که این زندان‌ها حاوی 21000 زندانی فلسطینی است، در حالی که این زندان‌ها در حالت متعارف گنجایش بیش از 14500 زندانی را ندارند.

از سویی گروه‌های مقاومت فلسطین به عملیات خود علیه نیروهای اشغالگر در چندین منطقه ادامه داده و اشغالگران اعتراف کردند که از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته، 4021 سرباز این رژیم مجروح شده‌اند. 

در کرانه باختری، تهاجمات صهیونیست‌ها از سر گرفته شد و در نابلس و طوباس درگیری‌های مسلحانه بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر رخ داد.

کمین نیروهای مقاومت علیه ارتش رژیم صهیونیستی

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که در عملیاتی مشترک با مبارزان گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) کمین سنگینی را علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک الشجاعیه شهر غزه به اجرا درآورده است.

بر اساس اعلام گردان‌های قدس در این عملیات در آغاز، ساختمانی که نظامیان صهیونیست در آن سنگر گرفته بودند با گلوله تی بی جی هدف قرار داده شده و پس از رسیدن نیروهای نجات ارتش رژیم صهیونیستی، این نظامیان نیز از سوی مبارزان مقاومت با گلوله یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده شده‌اند.

گردان‌های قسام نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها موفق شده‌اند یک گروه متشکل از ۱۴ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را که در داخل یکی از خانه‌های شهرک الشجاعیه شهر غزه سنگر گرفته بودند با گلوله «تی بی جی» هدف قرار بدهند و ضمن به هلاکت‌رساندن شماری از این نظامیان، شمار دیگری از آنان را نیز زخمی کنند.

حمله صهیونیست‌ها به چاه‌های آب فلسطینیان

شهرداری غزه در همین خصوص با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آب موجود برای برآورده‌کردن نیازهای شهروندان کافی نیست. مقادیر آبِ در دسترس تنها نیازهای ۴۰ درصد از مساحت شهر را پوشش می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بخش‌های گسترده‌ای از مناطق شمال غرب شهر غزه با بحران واقعی آب دست و پنجه نرم می‌کنند و به دلیل ویرانی منابع و شبکه‌های آب، از دستیابی به آب محروم هستند.

شهرداری غزه تأکید کرد: اشغالگران نزدیک به ۴۰ چاه را به طور کامل و ۱۶ چاه را به صورت جزئی ویران کرده‌اند. علاوه بر این آن‌ها نزدیک به ۷۰ هزار متر از شبکه‌های آبرسانی را تخریب کرده‌اند.

کمی پیش‌تر نیز سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در سخنانی تأکید کرد که همگان باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز باید نقش خود را ایفا کند.

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که حملات موشکی و توپخانه‌ای جدیدی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی به روستاهای مقاوم جنوبی و خانه‌های امن به ویژه در شهرک الزلوطیه که به شهادت یک غیرنظامی انجامید، رزمندگان مقاومت اسلامی روز سه‌شنبه دوم جولای ۲۰۲۴ پادگان کریات شمونه را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۶:۴۵ عصر روز سه‌شنبه دوم جولای ۲۰۲۴ موضع جل العلام را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که نزدیک به ۳۰ موشک از سمت لبنان به سوی «کریات شمونه» و مناطق پیرامونی آن شلیک شده است.

این رسانه‌ها اذعان کردند که در این حمله موشکی یک ساختمان در «کریات شمونه» به صورت مستقیم مورد اصابت قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما