شناسهٔ خبر: 67497491 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه پساب در مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس

تصفیه‌خانه پساب مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس (غرب) با هدف استفاده مجدد از پساب‌های تولیدی این مرکز برای مصارف غیرآشامیدنی این مجموعه آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، با توجه به لزوم حفظ منابع آبی موجود و ارتقا بهداشت محیط و مصرف بهینه آب، سیستم تصفیه خانه برای استفاده مجدد از پساب در مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس راه اندازی شد.

حجم پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی مرکز خرید و فروش پرندگان ۶۰ متر مکعب (۶۰هزار لیتر در روز) می‌باشد که آب فاضلاب را به آب مناسب جهت آبیاری، شستشو و نظافت و دیگر مصارف غیر آشامیدنی تبدیل می‌کند. بنابراین با راه اندازی این واحد تصفیه، روزانه ۶۰ هزار لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود. این تصفیه‌خانه، کامپوزیتی و به صورت پیش‌ساخته تهیه و با در نظر گرفتن اصول بهداشتی، زیست‌محیطی و ایمنی نصب شده است تا بالاترین کارایی را فراهم کند.

بر اساس این گزارش، این تصفیه‌خانه، پساب ورودی را در ۶ مرحله پردازش می‌کند. واحد آشغالگیری به عنوان اولین عملیات فیزیکی؛ اقدام به جدا کردن مواد جامد معلق می‌کند و پس از متعادل‌سازی کیفیت و کمیت جریان ورودی پساب، توسط رآکتور بی‌اکسیژن، نیترات موجود در آب به حداقل می‌رساند.

سپس طی فرایند هوازی رشد چسبیده، لجن فعال بر روی آب شناور می‌ماند و در مرحله بعدی این جامدات ته‌نشین می‌شود و در نهایت در مرحله پایانی با کلر یا ازن گندزدایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما