شناسهٔ خبر: 67496762 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

شهره دانشیار

وزیر آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی برای ۶۷ هزار بازنشسته فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پیگیری و صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در صفحه ویراستی‌اش نوشت: رئیس جمهور شهید معتقد بود آموزش و پرورش نه یک اولویت بلکه اولیت دولت است، و بارها تاکید کرد آنچه که ما برای فرهنگیان انجام می‌دهیم حق آن‌ها و وظیفه ماست.

وی با بیان اینکه با این نگاه بلند ایشان در دولت سیزدهم چیزی بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد تومان از مطالبات و معوقات فرهنگیان پرداخت شد افزود: بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه شامل موارد زیر است:

- اختصاص۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود ۱۲ درصد طی سال‌های ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۳ که طی دو مرحله ۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت توزیع بین فرهنگیان به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده و مقدمات جذب ۵۰ هزار میلیارد ریال برای  سال ۱۴۰۳در حا ل پیگیری است.

- صندوق وام ضروری با ۷۴۶ شعبه و سرمایه ۱۳۷ هزار میلیارد ریال مبلغ ۹۶ هزار میلیارد ریال وام با کارمزد یک درصد بین ۳۶۴،۱۷۱ نفر از اعضاء توزیع کرده است (میزان وام پرداختی ۳ برابر سرمایه اعضاء می‌باشد).

- طرح اسکان با توجه به رسالت تأمین محل اسکان ارزان‌قیمت جهت سفرهای نوروز و تابستان فرهنگیان توسط وزارت متبوع و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اجرا می‌شود که آمار اسکان موقت در طرح اسکان نوروز ۱۴۰۳ شامل ۴۷۵ هزار و ۶۰۹ خانوار، دو میلیون و ۹۱ هزار و ۸۰۰ نفر و سه میلیون و ۷۶۲ هزار و ۵۵۱ نفر روز است.

- برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ تعداد مراکز آموزشی-رفاهی به ۴۲۴ مرکز رسید که ظرفیت این مراکز در بخش اسکان ۳۷۶۱ اتاق و ۲۱۶۲ سوئیت با ظرفیت ۱۷۹۶۲ تخت و در حوزه پشتیبانی از برنامه‌های همکاران ۱۳۸ رستوران با گنجایش ۲۵۲۲۲ صندلی ۱۴۰ تالار پذیرایی با گنجایش ۵۱۲۰۳ صندلی است و در سال ۱۴۰۲ رشد ۶ درصدی داشته و شامل باشگاه فرهنگیان، خانه‌معلم، مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج، باشگاه پیشکسوتان و ... است.

- برای اولین بار بسترسازی جهت تسهیل فرآیند تأمین و توزیع کالاهای اساسی و لوازم خانگی بادوام بدون پیش‌پرداخت با اقساط متنوع متناسب با حقوق همکاران در قالب سامانه اتما- توانا کارت و لیزینگ فرهنگیان که با استقبال همراه بوده است.

- ارتقای توان عملیاتی مدارس عشایری از طریق افزایش۴۰ برابری اعتبارات ویژه مدارس عشایری (تملک دارایی) نسبت به سال ۱۴۰۱ 

- برای اولین بار از تیرماه سال ۱۴۰۰ قرارداد بیمه درمان تکمیلی به صورت بیمه‌گری منعقد و دو سوم مبلغ حق بیمه توسط دستگاه از اعتبارات دولت پرداخت می‌شود که در طول دو قرارداد منعقده تعهدات و خدمات ارائه شده ارتقاء یافته و به جز دندانپزشکی و عینک سایر خدمات بدون سقف ارائه می‌شود.

- پیگیری و صدوراحکام رتبه‌بندی برای ۶۷۰۰۰نفر بازنشسته فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و پرداخت مطالبات به صندوق بازنشستگان معزز، تا احقاق حق تسویه مطالبات بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۱ بر مبنای آخرین احکام اصلاحی فوق العاده رتبه بندی معلمان و ممانعت از تضییع حقوق آنان

- پرداخت مبلغ۶۸۹ میلیار دو ۸۰ میلیون ریال (۹۲%) تسهیلات تبصره ۱۸ قانون جهت کمک به اشتغال‌زایی و توسعه و تجهیز مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی در سال ۱۴۰۱

- تشکیل جلسات متعدد با دستگاه‌های برون سازمانی من جمله سازمان بازنشستگی کشوری جهت حل مشکلات دستگاه و تفاهم مشترک در راستای صدور احکام اصلاحیه مشمولان رتبه بندی سال ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ پیگیری مستمر موضوعات مرتبط با سازمان تامین اجتماعی 

- پرداخت هزینه تحصیل دانش‌آموزان ۴ دهک پایین در مدارس تیزهوشان و برای اولین بار نظارت مالی و اداری به سیستم‌های اطلاعاتی مجتمع‌های آموزشی دولتی و غیردولتی بین المللی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما