شناسهٔ خبر: 67496644 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

داخم: به‌دنبال ترسیم راه پیشرفت هستیم/ هدفم ایجاد ساختار آموزشی استاندارد است

صاحب‌خبر -

سرپرست جدید کمیته آموزش فدراسیون والیبال، گفت: برگزاری کلاس‌‌های آموزشی یکی از وظایف اصلی این کمیته است و آن را دنبال خواهیم کرد، اما به‌دنبال انجام کارهای بزرگ‌تری از جمله ترسیم راه پیشرفت هستیم.


به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، فرهاد داخم که طی حکمی از سوی میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال به عنوان سرپرست کمیته آموزش منصوب شد، درباره برنامه‌هایش اظهار داشت: سیاست‌گذاری خوبی از سوی ریاست فدراسیون والیبال اعلام شده که در ذهن بنده و بسیاری از اساتید و پیشکسوتان والیبال مدنظر قرار داشت و احساس می‌کنم بتوانیم تحول خوبی را در کمیته آموزش ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مدت فعالیت کمیته آموزش به برگزاری کلاس‌ها محدود شد. اگرچه انجام این کار یکی از وظایف اصلی کمیته آموزش است و آن را دنبال خواهیم کرد، اما به‌دنبال انجام کارهای بزرگ‌تری هستیم حتی در بحث استعدادیابی رئیس فدراسیون دیدگاه های خوبی دارد که دنبال اعمال‌ آن‌ها هستیم و قطعا از تجربیات گذشته و بزرگان خانواده والیبال و برنامه‌های مرحوم یزدانی‌خرم و اقای داورزنی بهره خواهیم برد. به دنبال ایجاد یک چارت تشکیلاتی خوب و ترسیم راه پیشرفت هستیم تا انشالله به نتیجه دلخواه برسیم.

داخم با اشاره به برگزاری سمینارهای مختلف، گفت: تاکید زیادی بر بحث آموزش دارم و حضور اساتید تراز اول دنیا و بحث بازآموزی مدرسان داخلی، کانون‌ها و بسیاری از موارد آموزشی مورد توجه بنده است و برگزاری کلاس‌ها در اولویت بعدی قرار می‌گیرد. ایجاد ساختار آموزشی استاندارد نیز یکی از اهداف است.

سرپرست جدید کمیته آموزش فدراسیون والیبال در پایان گفت: مدت‌ها بود که کمیته آموزش مسئول نداشت و قطعا در ابتدای کار دچار ترافیک کاری هستیم به‌خصوص برگزاری 2-3 کلاس بین‌المللی که در اولویت است. انشاالله بتوانیم بروزرسانی انجام دهیم و یک برنامه کامل آموزشی برای سرمربیان لیگ برتری، مربیان تیم‌های پایه و همچنین مربیانی که در کانون‌های سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، ایجاد کنیم و برنامه‌های آموزشی جدیدی تدوین کنیم که با توجه به پیشرفت والیبال مدرن در سطح جهانی، سطح آموزش نیز بهبود یابد و کار مفیدی انجام دهیم.

فرهاد داخم که دارای دکتری مدیریت ورزش از دانشگاه علوم و فنون وزارت علوم است، مربی بین المللی است که از سال 1372 به عنوان مدرس فدراسیون والیبال فعالیت دارد. وی مربی اسبق تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان، ناشنوایان در المپیک تایوان و جهانی بلغارستان، نیروهای مسلح در قهرمانی ارتش‌های جهان در کشور برزیل بوده است.
داخم سابقه مربیگری در تیم‌های والیبال باشگاهی از جمله شهرداری همدان، نفت تهران، میلاد وزارت دفاع، شهرداری یاسوج، ارتعاشات صنعتی و … را در پرونده کاری خود دارد. همچنین تجربه کاری به عنوان دبیر کمیته مربیان هیات والیبال استان تهران و رئیس کمیته نونهالان فدراسیون والیبال در پرونده خود دارد.

نظر شما